ویروس کرونای غالب در تهران، ویروس جهش یافته انگلیسی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی گفت: روند بستری روزانه حدود هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران در هفته گذشته ادامه داشت و حتی تعداد بستری ها در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۰۰ بیمار رسید که این موضوع بسیار نگران کننده است، هرچند ظرفیت بیمارستان های استان تهران تقریبا پر شده است، اما با راهکارهایی مانند کلینیک های سرپایی بیماران کرونایی در صدد ارایه خدمات به همه بیماران هستیم.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: کلینیک های سرپایی بیماران کرونایی هر چه زودتر باید در تمام بیمارستان ها راه اندازی شود تا برخی از بیماران که وضعیت بهتری دارند با تجویز پزشکان متخصص ترخیص شوند و برای دریافت داروهای مورد نیاز و مراقبت های لازم به این مراکز مراجعه کنند، ۱۰۳ بیمارستان از ۱۷۵ بیمارستان استان تهران درگیر بیماران کرونایی بوده و به ارایه خدمت به این افراد مشغول هستند.

وی تصریح کرد: تقریبا همه بیمارستان های تهران در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند و مابقی بیمارستان های تک تخصصی مانند سوختگی، ترمیمی و روان پزشکی هستند که امکان پذیرش بیمار کرونا را ندارند، بیمارستان های خصوصی هم در حد ظرفیت خود زیر بار پذیرش بیماران کرونایی رفتند. بسیاری از بیمارستان های خصوصی اعمال جراحی غیر ضروری مانند زیبایی را لغو و اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کردند، شدت آلودگی به ویروس کرونا در تهران بسیار زیاد است، به همین دلیل به مردم توصیه اکید می شود چند روز آینده اصلا در مکان های شلوغ و در تجمعات به خصوص خانوادگی حضور پیدا نکنند.

به گزارش ایرنا توکلی در پایان گفت: با توجه به آلودگی بسیار بالا و چرخش زیاد ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی در تهران، افراد بسیاری در معرض ابتلا به بیماری هستند. افراد با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در زمان بسیار اندک حتی کمتر از نیم ساعت، حتما به بیماری مبتلا خواهند شد، ویروس کرونای غالب در تهران، ویروس جهش یافته انگلیسی است، این ویروس از قدرت سرایت پذیری و انتشار بسیار بالایی برخوردار است و به مردم توصیه می شود پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنند تا از آسیب های این ویروس در امان باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.