واکسن رازی کوو پارس اوایل شهریور وارد بازار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسن فلاح مهرآبادی در خصوص اینکه واکسن ایرانی کرونا چه زمانی در اختیار مردم قرار می گیرد گفت: هرچند این موضوع بستگی به فاز سوم کارآزمایی بالینی دارد، اما پیش بینی می شود تا اوایل شهریور واکسن در دسترس هموطنان قرار می گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: اگر روند مطالعاتی واکسن با همین روال ادامه پیدا کند مرحله دوم تست انسانی اواخر تیر ماه پایان می یابد و در مرداد ماه مرحله سوم شروع می شود. یک ماه بعد از سپری شدن این مرحله با آنالیز بینابینی می توان وارد واکسیناسیون عمومی شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد زیادی از داوطلبان وارد فاز سوم شوند و طرح با موفقیت ادامه یابد، سازمان غذا و دارو اجازه آنالیز بینابینی و ورود این محصول فناورانه به بازار را خواهد داد، اوایل خرداد ماه ۱۴۰۰ فاز دوم تست انسانی رازی کوو ایران شروع خواهد شد.

فلاح مهرآبادی در پایان تعداد داوطلبان این مرحله را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این داوطلبان به ۲ گروه ۲۵۰ نفری تقسیم می شوند که یک گروه واکسن و گروه دیگر واکسن نما را دریافت می کنند، حال عمومی داوطلبانی که واکسن دریافت کردند نیز خوب است و عارضه جدی ندارند.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه "۱۰ اسفند" با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.