ما در خطریم
به دلایل قانونی و حفظ حریم خصوصی و مصلحت اندیشی این همکار در پوشیده ماندن جزئیات و روند بررسی حادثه حق نشر جزئیات بیشتری از ماجرا را نداریم ولی اصل خدشه به امنیت فیزیکی و جانی همکاران ماست که دارای اولویت اصلی است و نباید قربانی تله جزئیات گردد.

برای چندمین بار است که حوادثی این چنین تکرار می‌شود و باز هم کارگزاران و بخصوص قانون گذاران کم شنوا صدای جامعه پزشکی را برای  اصلاح قانون و تشدید برخورد جزایی با آسیب زنندگان به کادرهای سلامت در محیط کارشان را جدی نمی‌گیرند.

ما در محیط‌های کارمان شناگران دست و پا بسته ایم و حتی در مواقعی هیچ گونه قابلیت دفاع حتی در سطح‌ کاملا اولیه را هم نداریم.

وقتی یک همکار در حال معاینه و یا انجام کاری برای بیمار و یا بیماران است حتی امکان گرفتن یک گارد دفاعی بدنی مختصر را نیز در مقابل مهاجم یا مهاجمین ندارد و آنها با علم بر این بی‌دفاعی ما جرات تهاجم می‌یابند. جای تاسف است که مهاجمان به ما هم این نقطه ضعف را دریافته اند و از آن سوء استفاده میکنند ولی هنوز نتوانسته ایم آن را به کارگزاران و قانونگذاران تفهیم کنیم تا سپر قانونی جدی‌تری را برای ما تدارک ببینند و تاسفبارتر آن است که حتی از محکوم کردن شفاهی این نوع حملات هم ابا و به نوعی با مهاجمان همدلی میشود. 

گروه پزشکان و قانون بدون هیچ شک و تردید هر نوع حمله فیزیکی به احدی از کادرهای سلامت را در هر شرایطی که در حال خدمت هستند تقبیح می‌نماید و ضمن ابراز تاسف شدید و همراهی با این همکار محترم و آرزوی سلامت جسمی و روحی پس از آین آسیب، مجددا درخواست قبلی خود برای وضع قانون در تشدید مهاجمان به کادرهای سلامت در محیط کارشان را مطرح می‌نماید.

تا فاجعه‌ای غیرقابل جبران رخ نداده است، گوش‌هایتان را به صدای فریاد ما بگشایید.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.