واکسیناسیون رایگان کرونا در نظام شبکه کشور و براساس اولویت‌بندی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی گفت: ما قطعا متعهد هستیم و واکسیناسیون بحث دیروز و امروز نیست و همه کسانی که در حوزه سلامت کار می‌کنند و حتی عزیزان سازمان جهانی بهداشت، کشورهای همسایه و... می‌دانند که ما یکی از قوی‌ترین نظام شبکه‌ها را در سطح منطقه داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما همواره واکسیناسیون روتین کشور را رایگان انجام دادیم و بحث دیروز و امروز نیست. در مورد واکسن کرونا هم آن واکسنی که در سطح شبکه توزیع شود قطعا رایگان خواهد بود و این موضوع قطعی است و به هیچ وجه بحث اینکه بخواهیم پولی از کسی بگیریم وجود ندارد، اگر کسی در اولویت دریافت واکسن نباشد باید صبر کند تا نوبتش شود که بتواند واکسن را دریافت کند.

وی افزود: در همه دنیا اولویت بندی وجود دارد و کشورهای بزرگی که خودشان تولید واکسن دارند هنوز نتوانسته‌اند همه گروه‌ها را واکسن بزنند و بر اساس اولویت پیش رفته‌اند. کشوری مثل چین که خودش تولید کننده است و از نظر مالی و تحریم هم مشکل ندارد، ۹ درصد جمعیتش را واکسن زده و هنوز ۹۱ درصد جمعیت واکسن نزده‌اند. قطعا آن ۹ درصد هم بر اساس اولویت بوده‌اند و برنامه ما هم بر اساس اولویت بندی ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا رئیسی در پایان اضافه کرد: اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، ان‌شاءالله اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و ... خواهیم رسید.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.