تببین ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پانزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با حضور سید کامل تقوی نژاد و طاهر موهبتی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

مهندس موهبتی معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها در ابتدای این نشست که به تببین قانون بودجه سال 1400 در حوزه سلامت اختصاص داشت گفت: با تلاش‌هایی که در احکام قانون بودجه سال جاری صورت گرفت، ظرفیت‌های خوبی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش‌بینی شده است، با حمایت‌ و همکاری‌های کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبصره‌ها و بندهای ارزشمندی جهت کمک به افزایش بودجه نظام سلامت به تصویب رسید.

براساس این گزارش سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت هم در ادامه با بیان اینکه سال 1399 با همه محدودیت‌هایی که در منابع مالی دولت وجود داشت یکی از سال‌های موفق برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها بود، به بودجه سال 1400 اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش خوبی نسبت به سال قبل پیدا کرد و در مجلس نیز با حمایت نمایندگان، اعتبارات خوبی در بخش سلامت اختصاص یافت.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانون بودجه، تهاتر و واگذاری امور تصدی گری و خصوصی سازی و همچنین استفاده از ظرفیت کلان مناطق دانشگاه های علوم پزشکی برای تاسیس دبیرخانه هایی تخصصی برای پیگیری برخی احکام بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: در سال 1400، دغدغه‌های کمتری در حوزه بودجه وجود داشته باشد، خوش‌بین هستم که سال مالی خوبی را در پیش خواهیم داشت.

به گزارش وبدا در پایان روسای دانشگاه های علوم پزشکی با بیان نظرات خود پیرامون موضوع نشست، سوالاتی را مطرح کردند که مدیران کل معاونت توسعه منابع مدیریت و برنامه ریزی به آنها پاسخ دادند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.