ششمین محموله واکسن " اسپوتنیک وی " تحویل سفارت ایران شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کاظم جلالی با بیان اینکه این محموله فردا از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به ایران ارسال می شود گفت: با احتساب این تعداد واکسن تاکنون ۶۲۰ هزار دوز به ایران تحویل داده شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ادامه داد: در خصوص اتمام ارسال دوزهای باقیمانده قرارداد فعلی برای دو میلیون دوز، طرف روس متعهد شد بزودی بقیه را هر چه سریعتر تحویل دهد.  

وی هفته گذشته نیز اظهار کرد: به دنبال مذاکرات فشرده با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه و با حمایت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر امضا و نهایی شده است، بر اساس این قرارداد از خرداد تا آذر ماه سال جاری این ۶۰ میلیون دوز به طریقی که در قرارداد مشخص شده به ایران ارسال خواهد شد.  

به گزارش ایرنا جلالی در پایان گفت: تاکنون دو شرکت ایرانی با طرف روس برای تولید مشترک واکسن در داخل کشور قرارداد منعقد شده و برای  یکی از این شرکت ها  سلولهای تولید واکسن در اختیار آنها قرار داده شد، برای دومین شرکت نیز از سوی روسیه سلول های کشت و تولید واکسن بزودی ارسال می شود و کار تولید واکسن را آغاز خواهند کرد، سومین شرکت ایرانی هم به طرف روس معرفی شده است اما تاکنون روسیه در باره این شرکت نظر نداده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.