بررسی ابتلا به کرونا حدود ۷۰۰۰ مسافر ورودی به کشور در ۲۴ساعت گذشته
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسن قوسیان مقدم درباره اقدامات جمعیت هلال احمر در طرح مراقبت بهداشتی از مسافران ورودی به کشور که از سوی سازمان امدادونجات و در همکاری با وزارت بهداشت به مرحله اجرا درآمده است گفت: طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از ۲۰ اسفندماه کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۶ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و اجرای آن با فعالیت ۴۳۱ نیروی عملیاتی و آموزش دیده همچنان ادامه دارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به نتایج اجرای این طرح گفت: برابر گزارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته شش هزار و ۹۳۳ مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند و در مجموع تعداد مسافرانی که وضعیت سلامتی آنان مورد بررسی قرار گرفته به ۲۰۰ هزار و ۸۱ نفر رسید. 

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۶ تست فوری کرونا و ۳۳۸ تست PCR نیز از موارد مشکوک اخذ شده است، در مجموع نیز از زمان اجرای طرح تا ساعت ۸ صبح امروز، ۱۰هزار و ۲۸ تست PCR و ۳۱ هزار و ۵۵۸ تست فوری کرونا نیز از موارد مشکوک اخذ شده است.

به گزارش ایسنا قوسیان مقدم شمار افراد قرنطینه شده در طول اجرای طرح را نیز ۵۵ تن اعلام کرد و گفت: یک نفر نیز روز گذشته به قرنطینه منتقل شد که تا زمان منفی شدن تست مجدد کرونا در قرنطینه و تحت درمان خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.