ایران برای کمک به مهار کرونا در هند آمادگی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در نامه ای به هاراش واردهان با ابراز تاسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید۱۹ گفت: مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشورها در سایه عدالت، رفع تبعیض ها و تحریم ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات موثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند جهان و حمایت سیاسی، کارشناسی و اقتصادی تشکیلات بین المللی و سازمان های مردم نهاد میسر نخواهد بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم های ظالمانه و فشارهای ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است، مع الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند.

وی افزود: ایران توانست تجهیزات و داروهای مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت های مناسبی را فراهم کند که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند. دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روزهای سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-۱۹ از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جناب عالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم.

به گزارش ایرنا هند با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است، تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.