جزییات اطلاع رسانی در خصوص نوبت واکسیناسیون کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی درباره واکسیناسیون کرونا در فاز دوم گفت: خوشبختانه به خوبی طراحی لازم صورت گرفته و تفاهمی با اداره ثبت احوال انجام دادیم. در حال حاضر حدود ۷۵ میلیون کد ملی اختصاصی در سامانه هایمان موجود است. مابه التفاوت کد ملی ها که حدود هشت میلیون است را قرار شد ثبت احوال در اختیار ما قرار دهد و این باعث می شود ما کد ملی و شماره تلفن همه افراد را داشته باشیم.

وی افزود: بر همین اساس هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد. حتی در موارد استثنائی هم اگر وجود داشته باشد و یک درصد کد ملی کسی را نداشته باشیم، سامانه salamat.gov.ir را معرفی می کنیم که از اواخر هفته آینده افرادی که در اولویت فعلی واکسیناسیون هستند و پیامک برایشان نرفته است، اعلام می کنیم که بعد از مدت مشخصی وارد این سامانه شده و نام و کد ملی خود را ثبت کنند. همین کافی است. زیرا اطلاعاتشان در سامانه ما می نشیند و ما بر اساس آن پیامک های مورد نیاز را به انها ارسال می کنیم، پیامک ها فاز به فاز ارسال می شود. ما بر اساس موجودی واکسن مان برای افراد پیامک می فرستیم و یک هفته قبل هم ثبت نام هر گروهی را انجام می دهیم. احتمال زیاد از حدود ۲۰ اردیبهشت ثبت نام و فراخوان افراد ۷۰ تا ۷۵ را به آنها اطلاع می دهیم و  اعلام می کنیم که در این زمان مراجعه کنید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پیامک های ما بسیار دقیق می رود و میگوید شما در فاز دو واکسیناسیون قرار گرفتید و به زودی موارد به شما اطلاع رسانی میشود. یک هفته قبل از موعد واکسیناسیون فرد، یک پیامک دیگر برایش ارسال می شود که شما فلان روز در فلان مرکز و با کارت ملی برای تزریق واکسن‌مراجعه کنید. در عین حال یک روز قبل از موعد تزریق واکسن دوباره یک پیامک ارسال می شود و به فرد می گوید آیا فردا می توانید مراجعه کنید یا خیر که فرد پاسخ می دهد. زیرا ما باید برنامه ریزی کنیم زیرا برخی واکسن‌ها اگر باز شود و 10 دز نیز داخل آن است، در صورت عدم استفاده باید دور بریزیم. بنابراین از قبل اطلاع رسانی می کنیم. کمی سیستم جلو رود به خوبی کار مشخص می شود.

رئیسی ادامه داد: اصلا نیاز نیست مردم به خانه بهداشت مراجعه کنند. زیرا خانه های بهداشت در جریان نیستند. ما دقیقا اعلام می کنیم که این تعداد به فلان مرکز مراجعه کنند. بنابراین مردم منتظر پیامک باشند، آن هم زمانی که ما به انها اعلام می کنیم. به عنوان مثال فرض کنید ما بیستم اردیبهشت اعلام می کنیم که تا ۲۵ اردیبهشت برای  بالای ۷۵ ساله ها پیامک می آید. اگر طی این مدت برایشان پیامک نیامد، ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت وقت دارید وارد سامانه شده و نام و کد ملی خود را وارد کنید.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: تاکنون طبق آخرین آمار حدود ۹۲۰ تا ۹۳۰ هزار واکسن تزریق کردیم. جمعیت بالای ۸۰ سال ما حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر است که برای این افراد واکسن موجود داریم. این که تمام شد، فاز بعدی را اعلام می کنیم. پیش بینی من برای ۸۵ ساله ها این است که بتوانیم تا پایان هفته آینده تزریق واکسن به آنها را تمام کنیم و بعد وارد لکه گیری می شویم. زیرا برخی به هر دلیلی ممکن است مراجعه نکنند، باید توجه کرد که در فاز دو واکسیناسیون، اول یک فاز دو - یک داریم و یک فاز دو - دو داریم که شامل افراد ۱۶ تا ۶۴ ساله های ما هستند که حدود شش میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را شامل می شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.