باید در زمینه واکسیناسیون سرعت عمل داشته باشیم
به گزاش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، گام پنجم طرح شهید سلیمانی با محوریت آغاز به کار کلینیک درمان سرپایی با رمدسیویر و همچنین فضای تجمیعی تزریق واکسن کرونا اجرایی شد.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در مراسم بازدید از این طرح گفت: خلاقیت های زیادی در طرح شهید سلیمانی انجام شده است و ما شاهد یک نوآوری جدیدی در کشور خواهیم بود، ما تلاش کردیم تا این طرح به بهترین نحو اجرا شود، در مدت ۱۸ هفته تهران و تمام کشور در گام چهارم به یک آرامشی در ذیل اجرای طرح شهید سلیمانی رسیده است.

وی افزود: گام پنجم مبارزه و مقابله با بیماری کرونا مزین به نام شهید سلیمانی است. بیمارستان شهدای یافت آباد هم از پیشگامان مقابله با بیماری کرونا در تهران است که بسیار پویا عمل کرده است، این بیمارستان و بهداشت و درمان با یکدیگر عملکرد درخشانی داشته اند. ما نیازمند استفاده از تجهیزات پزشکی، آموزش و پرورش و تربیت بدنی هستیم، براین اساس شهرداری تهران، سوله های بحران را در اختیار ما قرار داده است، از ویژگی های گام پنجم بیماریابی، هوم کر و مراقبت های بهداشتی است که با شدت بیشتری انجام می شود.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: منطقه ۱۸ از تراکم بالایی برخوردار است اما با تلاش همکاران بهداشتی، ارائه‌ خدمات بهداشتی و درمانی به خوبی انجام شده است، با دریافت واکسن، این خطر وجود دارد که افراد به بیماری کرونا مبتلا شوند و حتی پس از دریافت واکسن شاید به عنوان ناقل عمل کنند، ما باید در زمینه واکسیناسیون سرعت عمل داشته باشیم و دولت باید تمام تلاش خود را در زمینه واردات واکسن داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان زالی در پایان اضافه کرد: استان تهران، ری و شمیرانات همچنان قرمز است، در حال حاضر تعداد افراد بستری در تهران ۸۴۰۰ بیمار است که از این تعداد ۲۱۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری اند، تعداد ۳۹۵۰ تخت شناور در تهران راه اندازی کرده ایم، در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد قرنطینه و اعمال تعطیلی را رعایت کرده اند. معتقدم که دولت باید به اصناف و صاحبان مشاغل آزاد کمک و با آنها مساعدت بیشتری کند زیرا با شیوع بیماری کرونا در کشور اصناف خسارت های را دیده اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.