برخی کشورهای دوست، قول همکاری برای تامین واکسن کرونا داده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قاون (پالنا)، کریم همتی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که با حضور دنیل مونوس روخاس رییس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برگزار شد گفت: شعار امسال هلال احمر توصیف‌ نشدنی است.ارتش هلال‌احمر ایران از قوی ترین ارتشهای صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا است. ۸۰ درصد انواع بحرانهای طبیعی در دنیا در ایران هر ساله یکبار اتفاق می افتد.

رییس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به شیوع کرونا تصریح کرد: از همان ابتدای بیماری کرونا کنترل خروجی ها و وردی استانها به ما واگذار شد، بیش از ۲۱ میلیون نفر تب سنجی و بیماران به مراکز درمانی معرفی شدند. ما با یک پاندمی در دنیا درگیر بودیم و جمعیت هلال‌احمر از این فرصت برای ارایه خدمات بهتر استفاده کرد. همه ما امیدوار بودیم این بیماری دو الی سه ماهه برطرف شود اما حدود دو سال است که درگیر این بیماری هستیم.

وی با اشاره به اقدامات هلال‌احمر در این این مدت افزود: در آغازین روزهای شیوع کرونا محموله ای را به چین تقدیم کردیم و این نقطه عطفی در ارتباطات ما با چین بود. همچنین در این مدت محموله های مختلفی از سوی فدراسیون برای ما ارسال شد. در کنار آن نیز حوادثی مانند سیل را نیز داشتیم که باعث نشد در ارایه خدمات ما در خصوص کووید خللی ایجاد شود.

همتی با اشاره به انفجار بیروت تصریح کرد: در کمتر از ۲۴ ساعت بیمارستان در بیروت برپا کردیم و به مدت ۱۵ روز در آنجا بودیم در جنگ بین ارمنستان و آذربایجان ما به هر دو کشور اعلام آمادگی کردیم که می توانیم کمک کنیم کمکها به ارمنستان ارسال شد اما آذربایجان اعلام کرد اگر جنگ ادامه پیدا کند، از کمکهای ما استفاده می کند.

رییس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به زلزله سی سخت گفت: بلافاصله خدمات مناسب با همراهی نیروهای مردمی به مردم زلزله زده ارائه شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای امسال با توجه به اینکه منشا نوع تهاجمی ویروس از کشورهای همسایه شایع شد، بیش از ۲۸ مرز را کنترل کردیم. این فرصت مغتنم برای جمعیت هلال‌احمر ایجاد شد تا ارتباط خوب و نزدیکی با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داشته باشیم، عدم دسترسی ما به منابع مالی و اینکه در سایر کشورها بلوکه شده‌اند کار را برای ما سخت کرد. تحریم ها باعث شد دسترسی ما به واکسن کم باشد اما توانستیم با مدیریت وزارت بهداشت گروههای هدف را واکسینه کنیم، صلیب سرخ باید در جهت کاهش آلام بشری ورود داشته باشند و باید واکسیناسیون در دنیا به عدالت انجام شود و فقط واکسیناسیون ۲۰ کشور قدرتمند باعث ایمنی کشورها نمی شود و همان‌قدر که واکسیناسیون در قلب نیویورک اهمیت دارد واکسیناسیون در آفریقا نیز اهمیت دارد.

همتی درباره ورود واکسن به کشور گفت: برخی کشورهای دوست قول همکاری مساعد به ما داده اند و امیدوارم در این ماه بتوانیم محموله های دیگری را وارد کشور کنیم تا بتوانیم واکسیناسیون گروه هدف را انجام دهیم، ۲۴۰ میلیارد کمک مردمی در بحران ها و سایر اوقات بوده است. همچنین۷۳۰ میلیارد ریال نقدی و ۱۷۰۰ میلیارد کمک غیرنقدی سایر کشورها بوده است.

رییس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ایجاد خانه های هلال گفت: براساس ایده ای که در سال ۹۴ مطرح شده بود در سال ۹۹ اقدام به راه اندازی خانه های هلال کردیم و برنامه ما این است ۳۷ هزار خانه هلال در شهرها، روستاها و مناطق دور دست داشته باشیم. خانه های هلال این ظرفیت را دارد با محوریت داوطلبان گروه های مختلف را فارغ از نژاد، فرهنگ و دین در کنار هم جمع کند و با آموزش های لازم جامعه را تاب آور کند، بیش از ۵۴۰۰ خانه هلال تا امروز به بهره‌برداری رسیده است و انشاالله دو هزار خانه دیگر در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا وی در پایان اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر در آموزش همگانی و آموزش تخصصی گامهای مثبتی برداشته است. همچنین شارژ انبارها و روز آمد کردن بالگردها از دیگر اقدامات ما است. در حال حاضر ۲۴ فروند بالگرد با ۱۰۰ خلبان در حال حاضر در جمعیت هلال‌احمر فعال است، ۹ میلیون دوز واکسن طی یکماه آینده وارد کشور خواهد شد، در خصوص واکسیناسیون امدادگران نیز در نقاط مختلف افرادی که در نقاط مرزی هستند واکسینه شده اند، امیدوارم سایر رده‌های سنی نیز از مواهب واکسیناسیون بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.