تزریق واکسن کرونا افراد را از خطر مرگ این بیماری نجات می دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید عمادی گفت: ممکن است میزان ایمنی زایی یک واکسن ۸۵ درصد و دیگری ۹۵ درصد باشد اما افرادی که واکسن می زنند اگر هم به بیماری کووید۱۹ مبتلا شوند، بیماری آن قدر شدید نمی شود که کشنده باشد و کار بیمار به بیمارستان و آی سی یو نمی کشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: واکسن کرونا در هر صورت از بروز بیماری شدید جلوگیری می کند. ممکن است فردی که واکسن زده است، به بیماری کووید۱۹ مبتلا شوند اما دچار نوع شدید بیماری نمی شود و به صورت سرپایی درمان می شود، مشکل اصلی دنیا این است که واکسن در دنیا کم است. واکسن متاع گران بهایی است که متفاضی خیلی زیادی دارد. مثلا کشور روسیه واکسن تولید کرده اما نمی تواند مردم خودش را به طور کامل واکسینه کند و اگر هم تعدادی واکسن به ایران داده به خاطر مناسبات سیاسی با ایران بوده است و گر نه جوابگوی مردم کشور خودش هم نیست.

وی افزود: هندوستان واکسن تولید کرده است اما بعد از اولین محموله ای که به ایران فرستاد، هنگام فرستادن محموله دوم، دادستان این کشور علیه شرکت سازنده واکسن اقامه دعوا و اعلام کرد حق ندارند واکسن صادر کنند تا زمانی که همه مردم هندوستان واکسن بزنند، برخی کشورهای تولید کننده واکسن و کشورهای ثروتمند توانسته اند تا حدی به مردم کشورشان واکسن بزنند ولی عمده مردم دنیا به این زودی به واکسن کرونا دسترسی نخواهند داشت. همت بزرگی بود که در ایران برای تولید واکسن شکل گرفت و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد اما باید تا حدی عجله کنیم و زمان را از دست ندهیم و بتوانیم تا پایان امسال تعداد قابل توجهی از مردم را واکسینه کنیم، 

به گزارش ایرنا عمادی در پایان گفت: مدلی که اکثر کشورها از جمله ایران برای تولید واکسن استفاده کرده اند، روش سنتی استفاده از ویروس کشته شده است، این روش کم عارضه است اما امکان تولید تعداد زیادی واکسن در زمان کوتاه به این روش وجود ندارد به همین علت شرکت های بزرگی مثل فایزر که امکانات و پول بیشتری دارند به سمت روش های مولکولی رفتند تا بتوانند در زمان کوتاه تعداد زیادی واکسن تولید کنند، در ایران با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستیم، تحریم هستیم. واردات مواد اولیه و انتقال پول سخت است با این حال امیدواریم تولید واکسن کرونای معتبر در ایران به زودی به نتیجه برسد. زیرا نمی توانیم روی واردات انبوه واکسن خارجی حساب باز کنیم این کار زمان بر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.