از اوایل تیر به بعد سراغ واکسیناسیون عمومی می رویم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی چگونه است؟ گفت: مدتی کمبود داروی رمدسیویر بود که رفع شد، ضمن اینکه با راه‌اندازی سامانه 6070، مشکل تخت نیز مرتفع شده است. 

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در خصوص روند واکسیناسیون افراد در استان تهران خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال تکمیل شده و از دو روز گذشته واکسیناسیون افراد 75 سال آغاز شده است، خوشبختانه با افتتاح مراکز تجمیعی واکسیناسیون از جمله ایران‌مال در غرب تهران که قابلیت 20 تا 25 هزار نفر در روز را دارد، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا یک‌ماه آینده گروه سنی بالای 60 سال را به ترتیب هر پنج سال واکسینه کنیم. 

وی در خصوص پیش‌بینی زمان آغاز فراگیر واکسیناسیون افراد در استان تهران افزود: پیش‌بینی می‌شود از اوایل تیر به بعد،بعد از اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی تمام شود، سراغ واکسیناسیون عمومی برویم، بخشی از سالمندان واکسینه شده‌ دچار عوارضی هستند، این موضوع بخشی به خاطر این بود که همزمان مبتلا بوده‌اند، یعنی وقتی واکسن تزریق شده، درهفته جاری آن  با بیماری درگیر شده بودند و واکسیناسیون همزمان با ابتلا شده است، همچنین بخشی عوارضی خفیف است که بیشتر شامل تب، کوفتگی و مقداری بی‌حالی است، اما خوشبختانه عارضه‌ جدی و مهلکی در خصوص تزریق واکسن در سالمندان گزارش نشده و روند واکسیناسیون در حال انجام است. 

به گزارش فارس توکلی در پایان گفت: چالش‌هایی که در مورد واکسن‌های برندهای مختلف وجود دارد، خوشبختانه با توجه به اینکه اکنون سامانه‌ای طراحی شده که هر کس واکسن دریافت می‌کند پیامکی به وی ارسال می‌شود و براساس آن پاسخ می‌دهد که آیا عارضه‌ای داشته یا خیر؛ در نتیجه براساس آن، ما تا به حال عارضه کشنده‌ای نداشته‌ایم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.