به تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت رسیده‌ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه مراسم ایجاد ۲۲۰ هزار شغل برکت در سال جهش تولید و آغاز عملیات اجرایی ۲۷۰ هزار شغل برکت در سال تولید پشتیبانی ها و موانع ها در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته ۳۰۰ هزار دوز واکسن را آماده کردیم، تولید یک میلیون دوز تا پایان اردیبهشت، براساس قولی که داده بودیم فراهم شده است و این کار محقق خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: تا پایان خرداد امسال این عدد به ۳ تا ۳.۵ میلیون دوز می رسد. در تیرماه تولید این واکسن به ۱۲ میلیون دوز در ماه خواهد رسید و این تعداد واکسن تولید و در اختیار مبادی ذیربط قرار می گیرد، در مرداد ماه این تعداد به ۲۰ میلیون دوز و در شهریور ماه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دوز خواهد رسید و این تعداد واکسن کوو ایران برکت را تحویل خواهیم داد.

وی در مورد مطالعات فاز سوم تست انسانی برکت اظهار کرد: فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن چند روزی است که شروع شده است، ۲۰ هزار نفر در این مرحله وارد این طرح مطالعاتی می شوند و به نظر می رسد تزریق دوز اول واکسن به این افراد ظرف ۲ هفته به پایان برسد، بعد از تزریق واکسن به این داوطلبان دوز دوم هم ۲۸ روز بعد باید انجام شود، وزارت بهداشت با جمع بندی این فاز، اجازه واکسیناسیون عمومی را خواهد داد.

مخبر در پایان تاکید کرد: باتوجه به نتایج بدست آمده در مرحله دوم تست انسانی این واکسن و نتایج امیدوارکننده فاز سوم اجازه واکسیناسیون عمومی صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد. تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی اولین واکسن کرونا ایرانی از ۹ دی ماه آغاز و تا ۳۰ بهمن این واکسن به تمام داوطلبان این مرحله تزریق شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.