بودجه وام دستیاری از ۳ میلیارد به ۲۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری گفت: از زمانی که در این مسئولیت قرار گرفته‌ام به دنبال راه‌کارهایی بوده‌ام که مشکلات دستیاران به صورت عملیاتی مرتفع شود. در این مسیر تلاش کردیم تا این مشکلات را با ایجاد حساسیت در دیگر مسئولان ذی‌ربط نیز ایجاد کنیم. اگر برخی سماجت‌ها و ایستادگی‌ها در راهی که در پیش گرفتیم نبود، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شد.
 
وی افزود: برای رفع مشکلات دستیاران باید قدم به قدم جلو می‌رفت، در حال حاضر حق‌الزحمه رزیدنت‌ها افزایش یافته و بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، وام دستیاری و... نیز ایجاد شده است. در این مسیر برای رسیدن به موفقیت باید از نزدیک‌ترین راه‌کارها استفاده کنیم، کرونا و خطرهایی که سلامت رزیدنت‌ها را تهدید می‌کرد، موجب شد وزیر بهداشت موضوع عدم بیمه بودن دستیاران را مورد توجه و تاکید ویژه قرار دهد و خواسته ما که قبل از کرونا نیز مطرح شده بود، مورد توجه قرار گرفت.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در ادامه بنا شدن برای برقراری بیمه سلامت، نیمی از هزینه بیمه سلامت را وزارت بهداشت متقبل شود و نیمی دیگر را دانشجویان پرداخت کنند. شاید در ظاهر این مبالغ، اعداد ناچیزی به نظر بیاید، اما زمانی که اعداد در کل تعداد دانشجویان دستیاری و تحصیلات تکمیلی ضرب می‌شود، عدد بزرگی می‌شود. در این مسیر صندوق رفاه دانشجویان همراه ما بود و ندای مظلومیت دستیاران را شنیدیم و با جان و دل کار را در کنار هم پیش بردیم و به لطف خدا بیمه سلامت برقرار شد.
 
به گزارش وبدا لاری در پایان در خصوص وام دستیاری گفت: در حوزه وام دستیاری نیز تلاش بسیاری شد و رقم بسیار خوبی در این خصوص تزریق شد؛ بودجه اولیه این وام ۳ میلیارد تومان بود که این مبلغ به ۶۰ میلیارد تومان و در نهایت به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. مسیر رسیدن به نتیجه در زمینه بیمه تامین اجتماعی، وام دستیاری، بیمه سلامت و بسته بیمه تکمیلی نیز به همین شکل با همین اندازه فشار، سماجت و اصرار پیش رفت، ایجاد بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، بسته بیمه تکمیلی و وام دستیاری مانند معجزاتی بود که در عین ناباوری به لطف خداوند به بار نشست و اکنون در ادامه مسیر نیز تا آن جا که در توان ما باشد برای رفع مشکلات دستیاران عزیزمان تلاش خواهیم کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.