عامل اصلی مبارزه با کرونا همکاری‌های مشترک جهانی بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جعفر حسین روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی "کووید- ۱۹ و نظام سلامت - درس‌های آموخته" در ابتدا ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی زنجان در برگزاری همایش و حضور اندیشمندان و متفکران برجسته در این همایش سخنانی در خصوص تمامی مراحل پاندمی کرونا در جهان و تجربیات سازمان جهانی بهداشت ارائه کرد.

همچنین جلال نائلی معاون همکاری های ۲ جانبه و اقتصادی حوزه بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ارتباط آنلاین با این همایش گفت: ایران اولین کشوری بود که بعد از شیوع ویروس کرونا تیم ارزیابی از سازمان بهداشت جهانی حضور داشتند، با شیوع کووید -۱۹ همکاری های ۲ جانبه خوبی در جهت تبادل تجربیات با کشور چین انجام شد و هیاتی از صلیب سرخ از کشور چین نیز به ایران آمدند.
 
وی به جلسات متعدد و مجازی در راستای مقابله با بیماری با سایر کشورهای دنیا نیز اشاره کرد و افزود: طی این جلسات تجربیات کشورها به صورت ۲ جانبه تشریح و مورد تبادل قرار گرفت.
 
معاون همکاری های ۲ جانبه و اقتصادی حوزه بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین واکسن مورد نیاز کشور را بحث اصلی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورمان عنوان کرد و گفت: در جهت تامین واکسن استفاده از همکاری های بین بخشی و ۲ جانبه با کشورهای روسیه و چین مورد تاکید قرار گرفت و همچین تولید و تامین واکسن داخلی از مواردی بود که مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا کنفرانس بین المللی سه روزه "کووید - ۱۹ و نظام سلامت - درس های آموخته به مدت سه روز از چهارم تا ششم خرداد با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با ارائه پنل های تخصصی درحال برگزاری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.