موج چهارم کرونا بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین موج بیماری در کشور است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی با عنوان این مطلب که هنوز در موج چهارم کرونا به سر می‌بریم گفت: اینکه وارد موج پنجم کرونا می‌شویم یا خیر، به عملکرد سینوسی ویروس بستگی دارد و همچنین رفتار مردم در قبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی و…، که مشخص می‌کند وارد موج پنجم بیماری خواهیم شد یا خیر.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: موج چهارم کرونا نسبت به موج‌های قبلی بیماری بسیار خطرناک‌تر بود، افزود: میزان مبتلایان و مرگ و میر نیز در این موج نسبت به موج‌های قبلی با افزایش بیشتری همراه بود.

وی در خصوص اینکه آیا می‌توانیم بگوییم که موج چهارم به زودی به اتمام می‌رسد یا خیر افزود: هنوز وارد فاز آرامش نشده‌ایم و شیب نزولی با کندی و تأخیر پیش می‌رود به همین دلیل نمی‌توان پیش بینی کرد چه موقع موج چهارم به اتمام می‌رسد یا اینکه بعد از آن وارد فاز پنجم می‌شویم یا خیر ولی آنچه می‌بینیم روند کُند موج چهارم است.

توکلی تصریح کرد: نمی‌توان به طور دقیق پیش بینی کرد که چه زمانی از موج چهارم خارج می‌شویم اما با توجه به شرایط به نظر می‌رسد دو هفته دیگر و تا اواخر خرداد درگیر موج چهارم باشیم.

به گزارش مهر معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در پایان گفت: قطعاً مسافرت‌های پیش رو و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تغییرات سینوسی در ویروس ایجاد می‌کند و ممکن است مدت زمان بیشتری را گرفتار موج چهارم باشیم، موج چهارم کرونا بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین موج بیماری در کشور بود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته انگلیسی در موج چهارم غالب است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.