دوز اول واکسن کووایران برکت به نیمی از داوطلبان مرحله سوم تزریق شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حامد حسینی در نشستی با خبرنگاران با موضوع ارائه گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه در پژوهش های بالینی کمتر اتفاق افتاده که تا این اندازه مشارکت مردم را داشته باشیم گفت: در قدم آخر با همکاری داوطلبان می توانیم مطالعات را تکمیل کنیم که به معنای اعتماد عمومی است و باید از همه داوطلبان قدردانی کنیم، مطالعات در تهران انجام شده و در چندروز آینده در شهرستان ها هم مطالعات آغاز می‌شود.

وی در خصوص سوالی پیرامون عوارض تزریق واکسن روی داوطلبان فاز سوم و عارضه نداشتن دریافت کنندگان واکسن نما اظهار کرد: از هر سه نفر که وارد مطالعه می شوند یک نفر واکسن نما دریافت می‌کند. نشان ندادن عارضه های خفیف ارتباطی به دریافت واکسن نما ندارد. خیلی کسانی که در گروه واکسن نما هستند عارضه را نشان می دهند و برخی که واکسن واقعی گرفته اند، هیچ عارضه ای نشان ندادند.

مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی گفت: در فاز یک ۸۸ نفر، فاز دو، ۲۸۰ نفر و در فاز سه، ۲۰ هزار نفر در برنامه مطالعاتی ما قرار گرفتند. در فاز سوم هم تا کنون روی ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر مطالعه انجام شده است و مطالعات تا تکمیل ۲۰ هزار نفر ادامه دارد. 

به گزارش ایسنا حسینی در پایان اضافه کرد: ما انتظار داریم کسانی که وارد مطالعه ما می شوند واکسن های دیگری نزنند، اما اگر واکسن نما گرفته باشند به آنها اعلام می شود و می‌توانند تصمیم‌ بگیرند که از واکسن دیگری استفاده کند یا در مطالعه باقی بمانند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.