آدمی را عقل باید در بدن/ ور نه جان در کالبد دارد حمار
در طی دو دوره ریاست جمهوری جناب آقای روحانی طرحهای غیرکارشناسی بزرگی در حوزه سلامت اجرا شده که صدمات فراوانی بر پیکره ارکان سلامت کشور ازجمله، مردم، پزشکان، پیراپزشکان، بیمارستانها و بخش خصوصی سلامت وارد اورده و درنتیجه مخاطرات فراوانی را برای سلامت جامعه موجب شده است. از جمله طرح به اصطلاح تحول سلامت که باعث بدهی فراوان و نارضایتی کادر درمان و پزشکان شد، واکسیناسیون ناکافی و فشل، از بین رفتن برتری نسبی توریسم سلامت در ایران و تضعیف نیروی انسانی ماهر سلامت از جمله مهاجرت هزاران پزشک و پرستار خبره تنها بخشی از خسران ناشی از آن سیاستهاست.

اما در آخرین طرح نابخردانه و غیرقانونی، سازمان غذا و دارو با محوریت رئیس خود و مدیرکل داروهای تحت کنترل و با حمایت شخص وزیر و علیرغم مخالفت بدنه کارشناسان بهداشت و درمان وزارت، کماکان در صدد صدمه زدن توامان به امنیت و سلامت جامعه اند.

اقدام فراقانونی سازمان غذا دارو و حمایت وزیر در اجرای طرح غیرقانونی و غیرعلمی و غیرعقلانی واگذاری توزیع و عرضه داروهای درمان اعتیاد از جمله متادون به داروخانه های خاص و توزیع رانت که در روزهای پایانی عمر صدارت حضرات بر وزارت بهداشت صورت گرفته مصداق بارز سواستفاده از جایگاه حاکمیتی است.

صرف نظر از تنافر آشکار این طرح با مصوبات کمیته درمان کشور و ابلاغیه ستاد مبارزه با مواد مخدر و نظر عقلا، کارشناسان و اساتید حوزه درمان اعتیاد از جمله سازمان نظام پزشکی و انجمنهای علمی روانپزشکان  و پزشکان عمومی کشور و کانون درمانگران اعتیاد، زمان ابلاغ و اصرار به اجرای این طرح نیز قابل تعمق است.
 در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که کشور نیاز به همدلی افزایش مشارکت دارد، این تیم سواستفاده گر از جایگاه حاکمیتی در تلاشند که نظم و آرامش کشور را به هم بزنند و درمانگران اعتیاد و مردم و نهادهای ناظر را در مقابل عمل انجام شده و شروع فاجعه ای از جنس شیوع اعتیاد داروخانه ای دیگر مشابه ترامادول و ریتالین قرار دهند .

آن گروه با این ترفند و ترفند بی توجهی به هشدارهای عقلا و اساتید و نمایندگان صنفی درمانگران می کوشند درمانگران اعتیاد کشور را که در بی پناهی کامل ناشی از سکوت نهادهای بالا دستی ناظر و مجری مانند سازمان بازرسی کل کشور، حراست و ستاد مبارزه با مواد مخدر  قرار گرفته اند در این برهه و زمان حساس ناگزیر به سفر از راههای دور و نزدیک و تجمع اعتراضی در مقابل سازمان غذا دارو کنند و خود را از تلاش برای بر هم زدن نظم و ارامش کشور مبری سازند.

اقدامات فراقانونی وزیر بهداشت و سازمان غذا دارو و تداوم بی توجهی مسئولان آن سازمان به هشدارهای نمایندگان صنفی، راهی جز حضور همه جانبه درمانگران از اقصی نقاط کشور جهت پرسمان و رسانیدن صدای اعتراضشان به گوش مسئولان ارشد نگذاشته است و جا دارد که دادستان محترم به این تخلفات آشکار و برهم زننده امنیت و سلامت جامعه توسط مسئولان اجرایی ذیربط ورود کنند.

دوستان میدانند که برخی نوشته ها را علیرغم دانستن نتیجه و پایان کار، جهت ثبت در تاریخ و بیداری وجدانهای خفته می نویسم به کورسوی امیدی که دولتمرد شرافتمندی بخواند و علاج واقعه را قبل از وقوع نماید وگرنه نگارنده را چه به مداخله در کار بزرگان.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

پانزدهم خرداد ۱۴۰۰

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.