روند فعلی در نظام سلامت باعث فرسودگی شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کامران باقری لنکرانی گفت: روند فعلی در نظام سلامت مناسب نیست و باعث فرسودگی در این زمینه شده است که نیاز به تغیرات اساسی در نظام سلامت داریم، یکی از زمینه‌های ایجاد تحول این است که ما زمینه های فساد را از بین ببریم. متاسفانه بخشی از مشکلات به دلیل فساد پنهان و تعارض منافع شکل می‌گیرد که در این زمینه نیاز به نظارت و پایش است. 

وی در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری افزود: طبق سخنان رهبری در روز پرستار و مطالبه عمده پرستاران در دولت سیزدهم نیاز است اجرای قانون تعرفه گذاری به نتیجه عملی برسد، مدیریت کرونا را باید از دو زاویه مورد برسی قرار داد، یکی بحث درون نظام سلامت است، که در درون نظام سلامت تمام خدمت کنندگان سلامت ورود پیدا کرده‌اند و از سلامت خود و خانوادهایشان گذشتند و شهدایی را در این عرصه تقدیم کرده‌اند که باعث شد صحنه هایی از ایثار شکل بگیرد. 

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: آنچه مورد انتقاد است مدیریت کلان کرونا است، کرونا تنها بیماری نبود که ما از دید بیماری به آن نگاه کنیم. کرونا یک معضل اجتماعی، اقتصادی و... بود. ولی متاسفانه تا مدت ها در کشور به عنوان بیماری شناخته می‌شد و فرصت‌های مدیرت بین بخشی که باید به این موضوع توجه می‌شد از بین رفت. 

به گزارش فارس باقری لنکرانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم شعاری که در دولت سیزدهم ؛ "دولت مردم برای ایران و
قوی "هست در آینده عملی شود؛ همچنین در بحران کرونا نگاه مدیریتی را داشته باشیم و سلامت جزو الویت‌های اول در آینده باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.