تا چند روز آینده مردم منتظر دریافت دوز دوم کرونا باشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور گفت: با وجود فراز و فرود‌هایی که در تامین واکسن کرونا داشته ایم، خوشبختانه تا به امروز افزون بر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حداقل دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و از این میان بیش از ۸۰۰ هزار نفر هم دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند.

وی افزود: با رسیدن واکسن‌های تولید داخل که هفته گذشته مجوز مصرف اضطراری آن را داشته ایم، قطعا باید گفت که با چنین وضعیتی مشکلات جهانی و ارز برای ورود واکسن‌های خارجی محدود است، برای ایمنی سازی باید حداقل ۵۶ تا ۶۰ میلیون نفر که دارای سنین بالای ۱۸ سال هستند، واکسینه شوند و واکسیناسیون افراد کمتر از ۱۸ سال موضوعی است که شاید در آینده به آن پرداخته شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسن‌های فعلی دو دوزِ هستند و حدود ۱۲۰ میلیون دوز در کشور برای دور اول واکسیناسیون نیاز است و با توجه به روند تامین واکسن از محل خرید خارجی و داخلی برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ میلیون دوز واکسن تولید شود، در روز‌های آتی برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا اقدام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جهانپور در پایان گفت: مطابق یافته‌های علمی و دانسته‌های ما از واکسن‌های قبلی که مربوط به کرونا نبوده نشان می‌دهد که با فاصله افتادن بین تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا، اثر بخشی آن کاهش نخواهد یافت. گفتنی است که واکسن داخلی به مرحله تولید انبوه رسیده است و هر روز و هر هفته بر تعداد تنوع و تولید آن‌ها افزوده خواهد شد، مردم عادی بدون هیچ نگرانی تا روز‌های آینده منتظر ارسال پیامک برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.