مجلس از تولید و صادرات تجهیزات پزشکی حمایت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه محمدبیگی با اشاره به حضور خود در «دهمین برنامه یکشنبه‌های صادراتی پذیرش هیات تجاری و فناوری در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده از کشور عراق» که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، به اهمیت موضوع دیپلماسی اقتصادی اشاره‌ کرد و گفت: اگر دیپلماسی اقتصادی در حوزه تجهیزات پزشکی فعال‌تر شود، ایران می‌تواند در این حوزه به توسعه ویژه ای دست یابد. ایجاد ظرفیت بیشتر تجاری، علاوه بر اشتغالزایی، ارزآوری را نیز به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: گام‌های بلندی در کشور نسبت به گذشته برداشته شده است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط تجاری بین ایران و کشورهای منطقه به خصوص عراق باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: یکی از شعارهای ما توسعه دیپلماسی اقتصادی است که این مورد به دیپلماسی سلامت، گردشگری سلامت و تندرستی مرتبط است. بنای مجلس حمایت از حوزه تولید و صادرات در شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی با فرایندهایی از جمله تشکیل فراکسیون جهش تولید دانش بنیان است.

محمدبیگی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی علاوه بر حمایت از تجهیزات‌پزشکی، در حوزه تولید واکسن و محیط‌ کشت های آزمایشگاهی و صنعت بیوتکنولوژی، لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده نیز حمایت‌های خود را خواهد داشت.

وی به تشکیل فراکسیون جهش دانش بنیان در مجلس اشاره‌ کرد و گفت: هدف از تشکیل این فراکسیون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فرایند‌های حوزه تجاری سازی دانش‌بنیان و پیشرفت تکنولوژی‌های نو در کشور و ارتقاء استارت آپ ها در این زمینه، خصوصا با حضور جوانان و حفظ نخبگان در داخل کشور  است. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز افزود: مجلس یازدهم قوانین جدیدی را در این حوزه آماده می‌نماید که سرعت فعالیت و فرایندهای شرکت‌هایی از جمله تجهیزات پزشکی را بالا می‌برد و موجب می‌شود تسهیلات بانکی و اعتباری  و حمایت‌های معنوی خوبی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.