آیین‌نامه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به تصویب شورای عالی بیمه سلامت رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در حاشیه جلسه شورای عالی بیمه سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: نوزادان نارس که در بخش های NICU بیمارستانها نگهداری می‌شوند، آنهایی که از شیر مادر تغذیه نمی شوند و از شیر خشک یا سایر شیرها استفاده می‌کنند و درصد قابل توجهی از آنها دچار گرفتاری‌های شدید روده‌ای می‌شوند و حتی جان خود را از دست می دهند، قرار شد از خدمات بانک شیر مادر و افرادی که شیر خود را به صورت رایگان هدیه می‌کنند استفاده کنند و هزینه آنها از سوی بیمه‌ها پرداخت شود و فشاری بر جیب مردم وارد نشود.

وی افزود: فرانشیز خدمات تشخیص زودرس سرطان را در بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت مصوب کردیم رایگان شود و اگر از مسیر نظام ارجاع باشد، بتوانیم همه هزینه‌ها را پوشش دهیم. در مورد خدمات توانبخشی به عنوان خدماتی که تاکنون تحت پوشش بیمه‌ها نبود، مقرر شد در بیمه سلامت و همچنین بیمه نیروهای مسلح، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وزیر بهداشت یادآور شد: تست NIPT برای تشخیص ناهنجاری‌های جنینی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت. حدود سه هزار مرگ و میر به دلیل انجام نشدن این تست پرریسک و سقط جنین در سال داریم که انجام این تست مرگ و میرها را کاهش دهد و در راستای افزایش جمعیت و نگه داشتن صحیح جنین در طول دوران بارداری، کمک کند.

نمکی خاطرنشان کرد: بستری موقت و بحث آن در اورژانس‌ها مطرح بود؛ تا به حال افرادی که در اورژانس‌ها، بستری موقت می شدند، حدود 70 درصد از هزینه‌های آنها را بیمه‌ها و 30 درصد را بیماران پرداخت می‌کردند که امروز مصوب شد پرداخت از جیب بیماران از 30 درصد در همه اورژانس‌ها به 10 درصد تنزل پیدا کند.

وی تاکید کرد: خدمات نازایی و ناباروری در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد از طریق بیمه‌ها کل این خدمات به شکل رایگان انجام شود و پرداخت آن را بیمه‌ها تقبل کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای حمایت از جامعه شریف پرستاری، آیین نامه مربوط به تعرفه خدمات پرستاری که 14 سال بر زمین مانده بود و در طول چندماه گذشته، کار کارشناسی دقیقی در مورد آن انجام شده بود، به تصویب شورای عالی بیمه سلامت رسید و تعرفه تمامی خدمات پرستاری در طول این مدت با کار دقیق کارشناسی، مشخص شد و با تصویب شورای عالی بیمه سلامت برای تایید در هیات وزیران، به دولت ارسال شد که نشانی از پاسداری و قدردانی از خدمات پرستاران عزیزی است که قطعا نمی‌شود با هیچ عامل و انگیزه مالی، خدمات، زحمات و حماسه‌های آنها را جبران کرد.

نمکی افزود: امیدواریم که به عنوان انسان قدرشناسی از دولت و کارگزاران نظام و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز دستور فرموده بودند که این بحث را به سرانجام برسانیم، توانسته باشیم انجام وظیفه کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.