داروهایی ساختیم که در دنیا هنوز هم جزو کمیاب‌ترین‌ها هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مراسم اختتامیه اولین گردهمایی آموزش تخصصی هسته‌ای پیشرفت منطقه‌ای به همت ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای و همیاران مردمی پیشرفت ایرانیان با حضور محمد علیان مدیر مرکز نقشه‌های پیشرفت منطقه‌ای ستاد پیشرف در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کنشگران و گروه‌‌های میدانی پس از پایان مراسم اختتامیه در این اردوگاه با حضور در ساختمان مرکزی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دیدار کردند.

وی در این نشست ضمن اشاره به تفکر حاکم بر دولت مستقر در کشور افزود: دولت موجود معتقد است که نمی‌توان کشور را بدون ارتباط با غرب اداره کرد و در طول این مدت با این تفکر کشور معطل شد و بزرگترین آسیب به کشور، پمپاژ یاس در مردم بود، با حضور کم‌نظیر مقام معظم رهبری، آسیب پمپاژ نامیدی در مردم به حداقل رسید. نمی‌گوییم که کاملا خنثی شده اما کمترین تبعات و آثار سو را داشته است‌.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در کشور تصریح کرد: خداوند نعمت‌هایی به کشور داده و ظرفیت های در کشور وجود دارد که می‌توان ادعا کرد کار نشد وجود ندارد، اینکه از دور افتاده‌ترین نقاط کشور ظرفیت‌هایی چون شما وجود دارد و چنین گروه‌هایی شکل گرفته است باعث مسرت و خوشحالی است، بنده با استناد می‌‌گوییم تا زمانی که جوانان چون شما در کشور فعالیت دارند کار نشد وجود ندارد، در قضیه کرونا هیچ مطلبی وجود نداشت که بدون اتکا به مردم حل شود. داروهایی را ساختیم که این داروها در دنیا هنوز هم جزو کمیاب‌ترین‌ها هستند.

مخبر گفت: کشورهایی مثل آمریکا که واکسن کرونا تولید کردند دارای زیر ساخت‌‌هایی بودند که در ایران این زیر ساخت‌ها وجود نداشت، حتی ساختمان هم نداشتیم و به عبارتی از زمین صاف شروع کردیم، وقتی ما می‌توانیم با اتکا به دانشمندان، جوانان و نخبگان کشور به این توانمندی‌ها همچون ساخت واکسن کرونا دست یابیم آیا شایسته است که معیشت مردم اینگونه با مشکل رو به‌رو شود و بخواهیم در خصوص برخی از اقلام کالاهای اساسی قرارگاه مرغ تشکیل دهیم.

وی تاکید کرد: باید بسیج عمومی برای حل مسائل منطقه‌ای تشکیل شود. یکی از وظایف اصلی ستاد اجرایی پشتیبانی از شما است، بنابراین باید چند مناطق الگو را به صورت یکساله الگو کنیم و مشکلات آنان را حل و فصل کنیم و پیشرفت را رقم بزنیم. شما باید مثل بسیجی‌های زمان جنگ به منطقه مین بروید و معبر را باز کنید و ما پشتیبان شما خواهیم بود.

محمد علیان مدیر مرکز نقشه‌های پیشرفت ستاد پیشرف نیز در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از دوره ستاد پیشرفت پرداخت و تاکید کرد: بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری راهبرد و بنای خود را بر محقق شدن کارهای سخت گذاشتیم، امروز از بین ۳۲ گروه در خدمت ۵ گروه هستیم، گروه‌ها، میدان‌های عملیاتی مستقل هستند که جهت توانمند‌سازی آنان این آموزش‌ها صورت می‌گیرد که البته دارای سطح آموزش عمومی، تخصصی و اختصاصی هستیم که در آموزش اختصاصی اگر گروهی نیاز به آموزش داشته باشد این آموزش برای آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: جنس آموزش‌ها متمرکز است و یک جنس از آموزش‌ها نیز میدانی است و ۱۷ عنوان آموزشی در چهار کریدور تهیه شده است، فعالیت‌ها در یک پارادایم متفاوتی با عنوان گفتمان پیشرفت که دارای مبانی پیشرفت است، اتفاق می‌افتد نا بتوانیم یک کار سخت را علمی انجام دهیم‌ بر این باوریم که باید نقطه‌ای فکر کرده و منطقه‌ای عمل کنیم.

علیان تاکید کرد: هدف از طراحی شاخص‌ها برای این است که دقت کار را آنقدر در میدان‌‌های عملیات بالا برده شود که بگویند فرزندان بزرگ شده انقلاب امروز توانستند کار دقیق و علمی را بیرون بیاورند و روی میز بگذارند. قطعا کار سختی و پیچیده‌ای است. باید درباره مناطق شهری سند مطالعاتی استخراج شده و طرح عملیاتی و زمان‌‌بندی و بودجه‌بندی نوشته شود و همه این مراحل باید با حضور و مشورت مردم اتفاق بیفتد، باید به این فکر کنیم که برنامه هشتم توسعه ملی کشور منطقه محور نوشته شود و حق مناطق به خودشان داده شود چرا که همه ایران، تهران نیست.

در این نشست همچنین نمایندگان گروه‌های حاضر نیز طی سخنان کوتاهی به سخنرانی پرداختند و بر ضرورت توجه و ارائه راهکار مناطق مختلف کشور تاکید کردند.

نمایندگان گروه‌های میدانی و جهادی از ستاد فرمان امام(ره) در خصوص اعتماد و میدان دادن به نخبگان و جوانان برای ساخت واکسن کرونا تقدیر و تشکر کردند و این اقدام را نمونه بارز یک کار جهادی و اتکا به جمله "ما می توانیم" برشمردند. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.