مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران افزایش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی گفت: در حال حاضر ۸۰ مرکز تجمیعی در تهران مسئولیت واکسیناسیون کرونا را بر عهده دارند و مشغول ارائه خدمت به مردم هستند، واکسینه کردن افراد بر اساس گروه های سنی اعلام شده در تهران در حال انجام است، علاوه بر آنان، تزریق واکسن به بخشی از جاماندگان بالای ۷۰ سال و بخشی از کادر پزشکی توامان انجام می شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: زمان تزریق دوم واکسن برخی از همکاران بهداشتی، درمانی نیز فرا رسیده و این کار در حال انجام است، امیدواریم که با تامین مناسب واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت، بتوان علاوه بر گروه های اعلام شده به سایر گروه های سنی هم این خدمت را ارایه داد.

وی افزود: در استان تهران حدود ۴۰۰ هزار نفر در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند که بخش اعظم آنها در گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال هستند، شهروندان برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و بر اساس مکانیسم نوبت دهی الکترونیکی در مراکز تجمیعی حضور یابند. رعایت نکردن این موضوع می تواند، سبب ازدحام این مراکز شود، به همین دلیل از مردم تقاضا داریم بر اساس نوبت دهی الکترونیکی در مراکز حضور پیدا کنند، همچنین بدون دریافت پیامک به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه نکنند و نگران تزریق واکسن خود نباشند.

به گزارش ایرنا سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه "۲۵ تیرماه" در حاشیه بازدید سرزده از مراکز واکسیناسیون غرب تهران گفت: امروز از چند مرکز خودرویی و مرکز تجمیعی واکسیناسیون بازدید داشتیم که خوشبختانه روند کار در این مراکز به سرعت در حال انجام بود، سعی داریم تعداد خودروها و تعداد پایگاه های تجمیعی تزریق واکسن کرونا را به ویژه در تهران افزایش دهیم. قرار است برای سرعت عمل بخشیدن به روند واکسیناسیون، تعداد شیفت های همکاران را زیاد کرده و تعداد ایستگاه‌های تزریق افزایش یابد.

تاکنون پنج میلیون و ۶۸۸ هزار و ۴۵۲ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۸۱۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به هفت میلیون و ۹۳۸ هزار و ۲۶۳ دز رسیده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.