پیشرفته‌ترین مرکز یون‌درمانی سرطان به زودی در ایران راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اکبر صالحی روز سه شنبه پنجم مرداد ماه در حاشیه آزمایش بخشی از تجهیزات مهم مرکز ملی یون درمانی در استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد راه اندازی مقدماتی تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در کرج هستیم. کار ساخت این مرکز در سال ۸۸ با تأمین مالی ۲۰۰ میلیون یورویی از سوی سرمایه‌گذار و هزینه هزار میلیاردی برای ساختمان ۲۶ هزار مترمربعی آن شروع شد.

وی افزود: مرکز ملی یون درمانی ایران در غرب آسیا بی نظیر است، ایران هفتمین کشوری است که این نوع از بیمارستان با این تجهیزات را در دنیا راه اندازی می‌کند. در این مرکز طیف وسیعی از سرطان‌ها به صورت کامل درمان و ریشه‌کن می‌شود، برای درمان سرطان روش‌های مختلفی از جمله جراحی، شیمی‌درمانی و یا پرتودرمانی وجود دارد؛ در روش پرتودرمانی ضمن از بین بردن سلول سرطانی به سلول‌های سالم نیز آسیب وارد می‌شود اما یون درمانی جدیدترین شیوه‌ای است که در دنیا ایجاد و در آلمان، اتریش و ایتالیا به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران اولین کشور غرب آسیا است که این کار را شروع کرده است. نیروهای متخصص مورد نیاز برای این مرکز در کشور اتریش در حال آموزش هستند تا زمان راه اندازی بیمارستان خودشان کار را در دست بگیرند.

صالحی در پایان گفت: امروز بخشی از تجهیزات مهم این مرکز آزمایش می‌شود و خود بیمارستان یک سال دیگر راه‌اندازی خواهد شد، یکی از مسئولیت‌های سازمان انرژی اتمی رسیدگی به نیازمندان در حوزه سلامت از جمله تأمین رادیوداروهاست و راه‌اندازی این مرکز نیز در راستای همین مسئولیت است که جا دارد در خصوص آن از استاندار البرز و مسئولان وزارت بهداشت تشکر کنیم.

همچنین ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در حاشیه آزمایش بخشی از تجهیزات مهم مرکز ملی یون درمانی در استان البرز گفت: مرکز ملی یون درمانی برای درمان انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های اطفال در حال راه‌اندازی است، در چند سال اخیر مراکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در کشور گسترش قابل توجهی داشته است، با توجه به عوارضی که ممکن است پرتودرمانی داشته باشد این مرکز یون درمانی به عنوان هفتمین مرکز در دنیا با امکانات پیشرفته خصوصاً برای سرطان‌های اطفال در حال راه اندازی است.

به گزارش ایسنا وی ضمن تشکر از سازمان انرژی اتمی در ایجاد مرکز ملی یون درمانی اظهار کرد: این بیمارستان می‌تواند مورد الگوبرداری توسط سایر کشورهای منطقه قرار بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.