عوارض و مالیات کالاها و اقدامات آسیب رسان سلامت در سال ۱۴۰۰ تصویب شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نخستین نشست کارگروه تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر علی دل پیشه رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی؛ کارشناسان گروه هماهنگی سیاست های بخش سلامت، نمایندگان تام الاختیار سازمان برنامه و بودجه؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور؛ معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

بر اساس ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت "۲" مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۳، هرگونه تولید، واردات و عرضه کالاها و خدمات آسیب ‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت می‌باشد.

در ابتدای هر سال کارگروهی با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور، درصد عوارض بر خدمات، اقدامات و کالاهای آسیب ‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوءمصرف را تعیین و ابلاغ می ‌نماید.  

در نخستین نشست کارگروه تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت، بر اساس تصمیم نمایندگان وزارتخانه‌های یاد شده و سازمان برنامه و بودجه، درصد عوارض یاد شده برای سال ۱۴۰۰ تعیین و به تصویب رسید.

شایان ذکر است بر اساس قانون، در صورت اخذ عوارض تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت، ۱۰۰ در صد مبلغ وصولی پس از واریز به خزانه و مبادله موافقت نامه به صورت درآمد، هزینه در اختیار دستگاه های اجرائی مربوطه قرار می‌گیرد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.