دومین محموله واکسن اهدایی ژاپن در ۲ روز آینده وارد تهران می شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی صبح امروز در برنامه بازدید سفیر ژاپن از مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیاوران اظهار کرد: دولت ژاپن در راستای اهداف انسان دوستانه واکسن آسترازنکا تولید این کشور که استاندارد بالایی دارد را به عنوان هدیه به ایران داده است.

وی افزود: کشور ژاپن کمک بزرگی در زمینه مقابله با بیماری کرونا به ما کرده است. برخی از کمک‌های سازمان بهداشت جهانی از طریق این کشور به ما رسیده است. تا امروز ۳۴۰ دوز واکسن آسترازنکا تولید ژاپن در تهران تزریق شده است.

در ادامه مراسم آیکاوا کازا توشی سفیر ژاپن در کشورمان گفت: دولت ژاپن اعلام کرده واکسن‌های تولید این کشور به میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز به ایران رسیده است، انتظار می‌رود در دو روز آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکای ژاپنی به ایران ارسال شود. هدف از این کار‌، مبارزه با بیماری کروناست، این هدیه دولت و کشور ژاپن به مردم خوب ایران است.
 
وی افزود: انتظار می رود که در ۲ روز آینده هم بقیه واکسن های اهدایی ژاپن در قالب محموله دوم وارد تهران شود که درمجموع سه میلیون دز واکسن کرونا توکیو به ایران اهدا می کند، امروز در یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا حضور یافتم و مشاهده کردیم واکسن اهدایی دولت ژاپن به شهروندان ایرانی تزریق شده است، مبارزه با ویروس کرونا موضوع اضطراری جامعه جهانی است و همه باید برای کنترل بیماری به یکدیگر کمک کنند.

ایکاوا کاراتوشی سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران و علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از روند تزریق واکسن اهدا شده دولت ژاپن به ایران بازدید کردند.

نخستین محموله از واکسن‌های ساخت ژاپن  شامل "یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۰" دُز واکسن، روز جمعه یکم مرداد ۱۴۰۰  از طریق سازمان ملل به وزارت بهداشت ایران تحویل شد.

ژاپن قرار است در مجموع، حدود سه میلیون دز واکسن به ایران اهدا کند. این مجموعه، بخشی از ۱۱ میلیون دُز واکسن اهدایی توکیو به کشورهای مختلف جهان است که در چارچوب برنامه کوواکس ارایه می شود.

سفارت ژاپن در تهران در پیام خود ابراز امیدواری کرد که همکاری دولت آن کشور و سازمان ملل، بتواند گامی مثبت برای افزایش مقاومت در برابر کرونا در میان کشورهای آسیا و اقیانوسیه باشد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.