۸۰ تا ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا دلتا بدون علامت و خفیف است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی در خصوص ضرورت مراجعه به پزشک با بروز علائم بالینی کرونا دلتا گفت: همه موارد کرونا دلتا علامت‌دار نیست. بر این اساس، بیمار با مشاهده علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشت و درمان مراجعه نکند، با بروز علائم خفیف بیماری، از مایعات گرم همچون دمنوش و جوشانده استفاده شود، با بروز تب قرص استامینوفن مصرف شده و بیمار در منزل استراحت کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: ۸۰ تا ۸۵ درصد ابتلا به کرونا دلتا بدون علامت و خفیف است، اما با بروز علائم شدید بیماری نظیر تنگی نفس، تداوم تب، سرفه‌های مزاحم، فشار بر قفسه سینه و تنگی نفس فعالیتی "تنگی نفس به هنگام فعالیت" باید به پزشک مراجعه شود، برای مراجعه به مراکز درمانی نمی‌توان بازه زمانی دقیقی مشخص کرد، این مساله در بیماران باتوجه به شرایط فردی متفاوت است و با بروز علائم بالینی شدید مراجعه به پزشک ضرورت می‌یابد.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی و تاکنون در بیش از ۸۰ کشور جهان یافت شده است، سازمان جهانی بهداشت گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری و گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامیده است، علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتا با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد، سرفه و سردرد بروز می‌یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.