احتمالا در آینده نزدیک تعداد جانباختگان کرونایی به ۵۰۰ نفر در روز خواهد رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا ناجی گفت: روند افزایشی بیماری کرونا به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی و تا واکسینه شدن بیشتر ایرانی ها می تواند ادامه داشته باشد و با این شرایط باید در انتظار فوت شدگان بیشتر کرونا باشیم، تعداد شهرهای قرمز در کشور افزایش چشمگیری یافته و به نظر می رسد که این روند به زودی کاهش نیابد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در استان سیستان و بلوچستان انجام شده، این استان از وضعیت قرمز خارج شده است و شاهد روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در این استان هستیم، اما شاهد افزایش بیماری در اغلب نقاط کشور هستیم و به همین دلیل فشار روی بیمارستان ها بسیار زیاد است.

وی بر رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و افزود: مردم باید از ساده انگاری بیماری پرهیز کنند و همچنان فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در اجتماعات را رعایت کنند، همه این موارد باید مورد توجه جدی قرار گیرد و به دقت رعایت شود تا شاهد کنترل در بیماری کرونا در کشور باشیم، مسئولان باید در گرفتن تصمیمات درست و صحیح و همچنین فراهم کردن روند مناسب واکسن، مصمم باشد تا شاهد روند کاهشی بیماری در کشور باشیم.

ناجی در پایان به تعطیلات اخیر در استان های تهران و البرز اشاره کرد و گفت: ارگان های متولی باید از تردد مسافران به شدت جلوگیری می کردند و به عبارتی جاده ها را باید می بستند تا مسافران امکان تردد نداشته باشند، مسئولان با توجه به شرایط موجود، باید بر اعمال مقررات و دستورالعمل ها مصمم باشند، تصمیمات را با قاطعیت بگیرند و نظارت بر مقررات و دستورالعمل ها از جمله بسته شدن برخی از کسب و کارها به دقت باید انجام گیرد.

به گزارش ایرنا بر اساس جدیدترین رنگ بندی مناطق کرونایی کشور که وزارت بهداشت اعلام کرد، ۲۸۵ شهر قرمز هستند. بر اساس این رنگ بندی جدید، ۱۱۰ شهرستان نارنجی و ۵۳ شهرستان زرد است و هیچ شهری دارای وضعیت آبی نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.