۳۶ داروخانه هلال‌احمر در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کریم همتی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های مورد توجه در هلال‌احمر در سال گذشته، داروخانه‌های جمعیت و تمرکز بر ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات‌رسانی این داروخانه‌ها در کشور بوده است گفت: بدین منظور، ابتدای سال ۹۹، حسابرسی دقیق و مفصل از داروخانه‌های هلال در کشور انجام و وضعیت مالی و اداری آنها احصا شد.

وی افزود: پس از ارزیابی‌های انجام شده، اصلاح روند اداری، مالی و مدیریتی داروخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد با توسعه کمی و کیفی این مراکز، مسیر دسترسی آسان به دارو، بخصوص داروهای کمیاب برای بیماران هموار شود، بر این اساس در سال گذشته، دو داروخانه در خراسان جنوبی و گرگان تکمیل و آماده بهره‌برداری شدند. همچنین برای تاسیس داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر در کهگیلویه و بویراحمد و لرستان مجوز کمیسیون ماده ۲۰ استان‌ها اخذ و اعتبارات لازم تامین شده و این داروخانه‌ها نیز به‌زودی به مرحله افتتاح می‌رسند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: داروخانه‌های هلال‌احمر در استان‌های همدان، کرمانشاه، هرمزگان، کیش و بوشهر نیز پس از سال‌ها رکود و وقفه به دلیل نداشتن کد HIX با پیگیری‌های ویژه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر، این کد را دریافت کرده و فرایند خدمات‌دهی این داروخانه‌ها تسهیل شده است.

به گزارش ایسنا همتی در پایان گفت: در حال حاضر ۳۶ داروخانه هلال‌احمر در سراسر کشور فعال و مشغول خدمت‌رسانی هستند، تمرکز این جمعیت در سال گذشته بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف هلال‌احمر برای تسهیل بیشتر در روند دسترسی بیماران به داروهای تک نسخه‌ای، داروهای نادر و کمیاب و ... بویژه در دوران حساس همه‌گیری بیماری کرونا بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.