وضعیت فعلی بیمارستان‌ها را در پیک پنجم کرونا اسفناک است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: در حال حاضر در پیک پنجم کووید-19 هستیم و وضعیت بیمارستان‌ها اسفناک است. یعنی تخت خالی گیر نمی‌آید و با سختی پیدا می‌شود. آی‌سی‌یوها و ظرفیت پذیرش پر است، میزان مراجعه‌کنندگان در این پیک بسیار زیاد است، بر همین اساس هم متاسفانه میزان مرگ و میر هم همانطور که در آمارها می‌بینید رو به افزایش است. باید توجه کرد که تا زمانیکه ورودی بیمارستان‌ها در حال افزایش است، مرگ و میر هم متاسفانه افزایش می‌یابد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تعطیلی موثری که می‌تواند از سرعت شیوع کرونا در کشور پیشگیری کند گفت: اگر قرار باشد تعطیلی مانند شش روزی باشد که اخیرا تعطیل بود، حتی یک ریال هم ارزش ندارد و نه تنها سرعت انتقال بیماری را کاهش نمی‌دهد، بلکه حتی میزان انتقال بیماری را افزایش هم می‌دهد؛ چرا که همه جا باز است و جاده‌ها نیز باز هستند و مسافرت‌ها انجام می‌شود، لاک‌داون به این معنی است که همه چیز در جامعه باید به صورت واقعی تعطیل باشد. در صورت تعطیلی باید قوانین جدی و سخت، اعمال شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به نزدیکی ایام محرم و احتمال برخی تجمعات در عزاداری‌ها افزود: امیدوارم عزاداری همه عزیزان در ایام محرم مورد قبول درگاه خداوند واقع شود، اما باید در این ایام حتما دستورالعمل‌های وزارت بهداشت رعایت شوند. در چنین شرایطی، تجمع و برگزاری هیات عزاداری و برپایی دسته‌های عزاداری نباید اتفاق بیفتد. همچنین ایستگاه‌های صلواتی نباید برپا شوند، توصیه ما این است که مردم عزاداری‌هایشان را به صورت مجازی برگزار کرده یا از تلویزیون مشاهده کنند تا بیماری گسترش نیابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.