کشور‌های ثروتمند برای تامین واکسن کرونا به کمک کشور‌های فقیر بیایند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد مهری با اشاره به آخرین وضعیت واریانت دلتا کرونا و تاثیر اقدامات پیشگیرانه در دنیا و کشورمان گفت: ما تصور می‌کردیم که اگر ما شرایط کرونا را کنترل کرده در برابر این بحران بیماری و رخداد اپیدمی در امان خواهیم بود، اگر واکسیناسیون در تمام کشور‌ها و اقدامات پیشگیرانه به یک سطح مطلوبی نرسد، تزریق واکسن در برخی کشور‌ها آن هم به صورت محدود، باعث نمی‌شود تا بیماری کرونا بطور کامل کنترل شود؛ در نهایت جهش‌های احتمالی ویروس کرونا در کشور‌های با سطح پایین واکسیناسیون، همه را درگیر خواهد کرد.

کارشناس بهداشت عمومی ادامه داد: مدیریت بیماری کرونا و واکسیناسیون در دنیا طوری باید باشد تا تمام کشور‌های فقیر همانند کشور‌های با درآمد بالا بتوانند درصد مطلوبی از جمعیت مردم شان را واکسینه کنند در غیر این صورت اقدامات پیشگیرانه و تزریق واکسن در کشور‌های ثروتمند با هدف مقابله با بیماری کرونا و واریانت‌های جدید ویروس منحوس کرونا اثر بخش نخواهد بود.

وی افزود: به دلیل اینکه کشور‌های با درآمد متوسط و پایین مراودات زیادی با کشور‌های ثروتمند دارند برای ایمن بودن مردم تمام کشور‌های دنیا در برابر ویروس کرونا و حتی جهش‌های جدید آن باید سطح ایمنی در جهان به یک حد قابل قبولی برسد و کشور‌های ثروتمند و پیشرفته برای تامین واکسن کرونا به کمک کشور‌های فقیر بیایند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهری در پایان تاکید کرد: امروزه دیپلماسی فعال در دنیا باید به گونه‌ای عمل کند تا درصد قابل توجهی از مردم جهان واکسینه شده و به یک سطح از ایمنی برسند. با انجام واکسیناسیون مناسب و سریع در دنیا، جهش و چرخش ویروس کرونا کنترل خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.