آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا اسپایکوژن بر روی ۱۷ هزار داوطلب
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی گفت: فاز اول واکسن کرونا اسپایکوژن در کشور استرالیا انجام شد و سپس با همکاری مشترک شرکت استرالیایی با شرکت سیناژن، مقرر شد که فاز دوم و سوم این واکسن کرونا در ایران انجام شود، فاز دوم این واکسن حدود ۲ ماه پیش آغاز شد که به اتمام رسید و گزارش آن به وزارت بهداشت ارسال شد.

محقق کارآزمایی بالینی واکسن کرونا اسپایکوژن گفت: تأییدیه کمیته اخلاق وزارت بهداشت برای آغاز فاز سه صادر شد و فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن از شنبه هفته جاری آغاز شده است. این واکسن به صورت نوترکیب تولید شده و عارضه جانبی بسیار کمی دارد و کار آزمایی مراحل قبلی آن اثر بخشی و کارایی آن را نشان داده است.

وی اضافه کرد: این واکسن در ابتدا مراحل اولیه مطالعات را در کشور استرالیا پشت سر گذاشت و سپس مرحله دوم آزمایش بالینی را روی ۴۰۰ نفر داوطلب در ایران انجام داده ایم که نتایج آن بعد از تزریق دو دُز واکسن حاکی از اثر بخشی و ایمنی مناسب بود که به تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مردانی در پایان گفت: با توجه به جهش‌های ویروس کرونا ما نیاز به واکسن‌هایی با زیر ساخت‌های مختلف داریم تا در آینده بتوانیم تغییرات لازم را ایجاد کنیم، هم اکنون ظرفیت برای تولید این واکسن در کشور فراهم و خط تولید آماده شده است تا پس از گذراندن مراحل مطالعاتی بتوانیم تولید انبوه را آغاز کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.