تاکید وزیر بهداشت بر ممنوعیت استفاده از کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی گفت: در واحدهای تحت پوشش به ویژه مراکز غذا خوری کارکنان و دانشجویان، بوفه ها و پذیرایی در همایش ها و سایر موارد مشابه از عرضه و سرو کالاهای مندرج در فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت پرهیز شود.

متن ابلاغیه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای تقوی نژاد
معاون محترم توسعه مدیریت و منابع

جناب آقای دکتر جان بابایی
معاون محترم درمان

سرکار خانم دکتر لاری
معاون محترم فرهنگی و دانشجویی

رئیس/سرپرست محترم دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

با سلام

عطف به نامه شماره 613/100 مورخ 13/05/1400 و به استناد ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت "2" و بند ج ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، به منظور صیانت از سلامت مردم و آگاه سازی آحاد جامعه در مورد کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف، شایسته است در واحدهای تحت پوشش به ویژه مراکز غذا خوری کارکنان و دانشجویان، بوفه ها و پذیرایی در همایش ها و سایر موارد مشابه از عرضه و سرو کالاهای مندرج در این فهرست پرهیز گردد.

ضمناً اطلاع رسانی جهت اقدام مشابه به سایر دستگاه ها و سازمان ها، می تواند در اجرای بهتر قانون مذکور موثر بوده و همچنین طرح موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و شهرستان ها نیز می تواند منجر به اجرای دقیق قوانین مذکور در زمینه تبلیغات و توسعه آموزش و اطلاع رسانی شود.

شایان ذکر است مواد غذایی مندرج در فهرست مذکور به دلیل کالری بالا, نمک و شکر افزوده و همچنین وجود مواد نگهدارنده و عامل خطر بیماری­های غیرواگیر، در فهرست کالاهای آسیب رسان قرار گرفته است. مقتضی است اقدامات لازم در این خصوص به عمل آمده و  نتایج را به اینجانب گزارش نمائید.

فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در پیوست زیر قابل مشاهده است.
فایل پیوست
وبدا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.