احتمال بستری شدن مبتلایان به دلتا دو برابر بیش از سویه های دیگر کرونا است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی گفت: افراد مبتلا به دلتا نسبت به سویه های دیگر کرونا بیمارتر هستند و علائم این ویروس در آنها شدیدتر است و وضعیت آنها زودتر به وخامت می رود، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه در مبتلایان به دلتا کرونا بیشتر مشاهده می شود و در مراکز درمانی بستری می شوند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تاکنون هیچ ارتباطی بین گروه خونی و خطر ابتلا به کرونا وجود ندارد و افراد فکر نکنند که گروه خونی "o" به کرونا مبتلا نمی شوند، با توجه به گستردگی شیوع کرونا از نوع دلتا و سرعت انتقال پذیری آن به افراد توصیه می شود روزانه‌ میوه و سبزیجات مصرف کرده و مایعات زیاد در طول روز مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: به میران کافی غلات و حبوبات مصرف شود و رعایت پروتکل بهداشتی در این روزها بیش از گذشته ضرورت دارد، مردم پویش "ماسک می زنم" را به یکدیگر انتقال دهند، تنها راه برون رفت از کرونا و کنترل این بیماری در کشور افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

به گزارش ایرنا مردانی در پایان تصریح کرد: اکنون بیمارستان‌ها پر از بیماران کرونایی شده و کادر درمان بسیار زحمتکش خسته شده و از مردم می خواهیم ما را در مهار کرونا کمک کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.