جزئیات نشست مشترک نمایندگان ستاد کرونای تهران و سپاه محمد رسول الله
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در توضیح برگزاری این نشست و برگزاری طرح سه هفته‌ای مرتبط با آن به سعادت آباد رادیو تهران گفت: با توجه به تجربه خوبی که با همکاری سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در طرح شهید سلیمانی داشتیم، این بار هم قرار است طرحی سه هفته‌ای در قالب رزمایش با همت سردار حسن زاده در تهران انجام شود. امروز برای آغاز این طرح ۶ راهبر د و ۵۳ تاکتیک تصویب شد و قرار شد مسئولان بهداشتی و نواحی بسیج و سپاه با هم در این طرح همکاری کنند.

وی افزود: اولین راهبرد، افزایش تیراژ واکسیناسیون در تهران، بالا بردن سطوح واکسیناسیون و افزایش نیروها و شیفت های این فرآیند در مراکز تجمیع است.گام‌های بعدی در قالب بیماریابی، شناسایی افراد پر‌خطر و بحث‌های نظارتی و حمایتی است که در روزهای آینده تاثیر آن را در تهران شاهد خواهیم بود.همینطور ترویج آموزش همگانی در قالب طرح "همیاران سلامت" با حضور نیروهای بسیج و سپاه در قالب آموزش همگانی به ویژه در سطح معابر و میادین شهر انجام خواهد شد. این طرح به صورت ایجابی و نه سلبی انجام خواهد شد. پایلوت این طرح در سه روز گذشته با حضور سردار حسن زاده به صورت میدانی در شهر تهران و دانشگاه تهران انجام شد و در روزهای آینده در تهران به صورت همگانی انجام خواهد شد.

در ادامه این گفتگو حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره بر اینکه این طرح یک هفته است که آغاز شده گفت: این طرح در ۳ روز گذشته به صورت میدانی انجام شد. 

وی اظهار کرد: افزایش ظرفیت واکسیناسیون در تهران بزرگ از اولویت های این طرح است و قرار شده در فاز اول، ظرفیت مراکز تجمیعی و خودرویی تا ۳۵ درصد افزایش یابد. در این مراکز گیت‌ها و تعداد افرادی که واکسن تزریق می‌کنند، بیشتر می شود. در فاز دوم، شیفت‌ بعد از ظهر اضافه می‌شود که ظرفیت واکسیناسیون را تا دو برابر افزایش ‌دهد. در بحث های نظارتی و مراقبتی و حمایتی به صورت گسترده برنامه ریزی صورت گرفته است. در آموزش عمومی و حمایت های مردمی همکاران ما در معابر و مراکز آموزش می‌دهند، توصیه می کنند و در موارد لازم تذکر می دهند و در صورت لزوم ماسک رایگان به همشهریان می‌دهند. 

فرمانده سپاه محمدرسول الله ادامه داد: بسیج ادارات و کارگری و اصناف در رعایت شیوه نامه ها تمام تلاش خود را انجام می دهند.اگر شیوه نامه ها در همکاری با نیروهای بسیج و سپاه توسط مردم تا ۸۰ درصد افزایش یافته و رعایت شود؛شاهد کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میر خواهیم بود.

به گزارش فارس حسن زاده در پایان در خصوص حمایت از مبتلایان به کرونا گفت: بسته های معیشتی برای افراد بیمار در نظر گرفته شده است. پِیک های موتوری صلواتی در سطح محلات حاضر هستند و ارزاق و داروهای مورد نیاز بیماران را تهیه می کنند تا بیماران در سطح شهر حاضر نشوند. با اجرای ۶ راهبرد و ۵۳ راهکار این طرح امیدواریم موفق عمل کنیم. امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور به واسطه اجرای دقیق و فراگیر طرح شهید سلیمانی و همکاری مردم بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.