انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مریم قاسمی درباره "نقش امضاهای طلایی در اختصاص ارز به تولید کنندگان" گفت: معتقد هستم باید با استثنا قائل شدن مبارزه شود، استثنا قائل شدن معنی ندارد و باید فصل الخطاب همه  قانون باشد.

دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در تولید تجهیزات پزشکی گفت: تحریم خارجی قطعا اثر داشته است. سیستم نقل و انتقال مالی کشور را دچار اخلال کردند و آنها نیز عامدانه این کار را کردند. این حرف‌ها که تجهیزات پزشکی تحریم نیست، معنا ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های زیاد تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در تولید این محصولات افزود: تولید کننده‌ها و صنعتگران داخلی کم نگذاشتند و در حال حاضر هزار تولیدکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی داریم. 

قاسمی درباره تلاش تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در دوران کرونا گفت: هرآن چیزی که نیاز داشتیم در داخل کشور تامین کردیم، با توجه به اینکه دچار تحریم و مشکل نقل و انتقال مالی بودیم، اما کشوری بودیم که کمبود تجهیزات پزشکی ما به فوریت مرتفع شد، در اوائل شیوع کرونا روزانه حدود 200 هزار عدد ماسک تولید می‌کردیم اما این میزان به روزانه 30 تا 40 میلیون رسید. 

دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی تصریح کرد: حدود 4 هزار دستگاه ونتیلاتو ر توسط تولید کنندگان داخلی تولید و تامین شد و کیفیت مناسبی داشت. علی رغم همه تحریم‌ها تولید کنندگان داخلی با همین امکانات و تخصصی که دارند امکانات لازم و مورد نیاز را تولید کردند، باید در دولت جدید به ایجاد شفافیت و پرهیز از رانت توجه شده و از تجربه‌های گذشته استفاده شود، وقتی می‌دانیم تجربه استفاده از ارز دولتی بعد از انقلاب چند بار وجود دارد و مضرات آن برای ما مشخص است، استفاده مجدد از آن برای ما آشکار است.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: ما و انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با ارز 4200 تومانی مخالف هستیم. باید یک نرخ ارز داشته باشیم و به سمت واقعی کردن ارز حرکت کنیم، چندگانگی نرخ ارز مطلوب نیست و باید همه چیز به سمت شفافیت حرکت کند، نمی‌شود بخشی از ارز در اختیار یک عده خاصی باشد. هرچه واقعی‌تر حرکت کنیم بازار واقعی‌تر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.