بالای ۱۰۰ درصد ظرفیت بیمارستان از بیماران کرونایی و غیرکرونایی تکمیل شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلیل کوهپایه زاده گفت: دو مرکز واکسیناسیون تجمیعی دیگر در شهرستان بهارستان با همکاری سپاه ثارالله استان تهران و یک پایگاه به کمک سوله بحران شهرداری در منطقه گلستان بهارستان ایجاد شد، براین اساس مجموع مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی را در سطح کشور به ۴۴ مرکز رساندیم، امیدواریم بتوانیم سرعت واکسیناسیون را در مناطق تحت پوشش که بیش از پنج و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: به کمک هلال احمر نیز یک بیمارستان سیار در منطقه بیمارستان امام حسین بهارستان طی چند روز اخیر افتتاح شده است. همچنین یک بیمارستان سیار دیگر با مشارکت نیروی هوایی کشور با ظرفیت ۲۵ تخت سیار در منطقه شهر قدس فعال شد، قصد داریم به کمک ارتش، یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی در شهر قدس بنا کنیم زیرا بیمارستان امام حسین برای منطقه‌ای که ۷۰۰ هزار جمعیت دارد با ۱۱۰ تخت، کفاف بستری‌ها را نمی‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر بالای ۱۰۰ درصد ظرفیت بیمارستان از بیماران کرونایی و غیرکرونایی تکمیل شده است و ما به صد تخت بستری و تامین ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی دیگر برای بیمارستان کرونایی نیازمندیم که با کمک فرمانداری و شهرداری شهرستان در کنار بیمارستان امام حسین در یک سوله بحران این تجهیزات را برقرار کردیم تا با این حرکت، سوله‌های بحران را به بیمارستان‌های کرونایی به صورت یک الگو در کشور تبدیل کنیم. ارتش نیز قول داده که نیروی انسانی برای راه اندازی این مجموعه ها تامین کند.

کوهپایه گفت: در سایر بیمارستان‌های ما نیز در قالب کلینیک‌های سرپایی همکاران با تمام قدرت در حال انجام وظیفه هستند تا در حد امکان بیماران در بیمارستان بستری نشوند، ولی ما معتقدیم که در مناطق نزدیک بیمارستان‌ها می‌توانیم از سوله‌های بحران در قالب بیمارستان‌های کرونایی بهره بگیریم و با تقویت سیستم اکسیژن رسانی و مستقل کردن تیم پزشکی به کمک ۱۱ هزار تخت درگیر با کرونا در سطح استان تهران برویم. این ظرفیت وجود دارد ۹ تا ۱۰ هزار تخت دیگر اضافه کنیم و آماده بحران‌های دیگر در مسیر کار باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان اضافه کرد: در استان تهران از مرحله بحرانی پیک پنجم عبور کرده ایم، ولی در بعضی از استان‌ها همچنان شرایط بحرانی وجود دارد البته باید توجه داشت توقف شیب افزایشی و کنترل نسبی پیک در استان تهران نباید منجر به عادی انگاری شود، زیرا ما با یک شرایط بسیار شکننده مواجه هستیم و متاسفانه تعداد فوتی‌ها همچنان بالاست، اما تعداد بیماران سرپایی و بستری با شیب کم در حال کاهش است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.