واکسن "پاستوکووک"را می‌توان به کودکان ایرانی هم تزریق کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان "سوبرانا۲" و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.

علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران گفت: پاستوکووک یکی از واکسن های ایمن و در دسترس برای تزریق به کودکان است، با توجه به‌ گسترش قابل توجه دسترسی ایرانیان به واکسن کرونا در روزهای اخیر، قطعا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه تزریق واکسن کرونا به کودکان را نیز اعلام می کند، تاکنون، کودکان در اولویت های سنی تزریق واکسن کرونا قرار نداشتند و در هفته های آینده در این ‌مورد تصمیم گیری می شود.

وی افزود: مطالعه واکسن سوبرانا ۲ در کوبا روی کودکان انجام و مجوز مصرف اضطراری این واکسن هم دریافت شده است، اگر وزارت بهداشت تصمیم به تزریق واکسن به کودکان داشته باشد، می تواند از این واکسن استفاده کند. این واکسن یکی از  قابل دسترس ترین و مطمئن ترین واکسن های موجود است که می توان به کودکان تزریق کرد.

بیگلری در پایان گفت: نتیجه مطالعات نشان داد که این واکسن در بزرگسالان  باید همراه با دز یادآور تزریق شود اما در کودکان دز سوم نیازی نیست و ۲ دز برای رسیدن به ایمنی مطلوب کافی است، باتوجه به اینکه کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا انجام شده است، می توان با تایید سازمان غذا و داروی این واکسن را  به کودکان ایران هم تزریق کرد.

به گزارش ایرنا مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در هشت شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد، در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دُز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دُز، یک دُز یادآور "سوبرانا پلاس" نیز به داوطلبان تزریق شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.