کادر درمان در اولویت دریافت دوز سوم واکسیناسیون نیستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود یونسیان در خصوص اهمیت واکسیناسیون همه اقشار جامعه گفت: به اعتقاد بنده پزشکان و کادر درمان در اولویت دریافت دوز سوم واکسیناسیون نیستند. معتقدم تا زمانیکه تمام مردم دو دوز واکسن خود را دریافت نکنند، نباید در مورد دوز سوم "بوستر" صحبت کنیم، دلیل اینکه از نظر من تزریق این دوز، اخلاقی و عادلانه نیست این است که تا زمانیکه همه آحاد جامعه در مقابل ویروس ایمن نشده اند، نباید به فکر ایمنی قشری از جامعه باشیم.

اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به عبارت دیگر افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند در درجات مناسبی از ایمنی به سر می‌برند، اما افرادی که فقط یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، ایمنی ناقصی دارند. در مقابل، فردی که اصلا واکسن دریافت نکرده، هیچ ایمنی ندارد و ما باید ابتدا همه مردم را با هر دو دوز واکسن به ایمنی کامل برسانیم و پس از آن به تکمیل ایمنی قشر خاصی از جامعه بپردازیم.

وی افزود: حتی برخی معتقدند که ما به جای اینکه به همه افراد دو دوز واکسن تزریق کنیم، بهتر بود فقط یک دوز واکسن را به دوبرابر جمعیت تزریق می‌کردیم تا همه به درجاتی از ایمنی برسند، اگر هدف، حفاظت پرسنل کادر بهداشت و درمان باشد؛ باید کل افراد جامعه واکسینه شوند. هرچه میزان عفونت در جامعه را کم کنیم و تعداد مبتلایان را کاهش دهیم، فشار را از دوش کادر درمان برداشته و باعث محافظت کادر درمان شده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یونسیان در پایان اضافه کرد: افراد واکسینه شده یا مبتلا نمی‌شوند و یا درگیر فرم‌های بسیار خفیف ویروس می‌شوند، بنابراین دیگر نیازی به بستری در بیمارستان ندارند و با توصیه‌های سرپایی پزشکان مداوا می‌شوند، در نتیجه به صورت غیرمستقیم کادر درمان نیز محافظت خواهند شد.

پایان پیام/

11 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.