میزان ایمنی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن" ۷۷ درصد است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیام طبرسی گفت: این کار منوط به تایید و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است که با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد تایید خواهد شد، ظرفیت ماهانه مجموعه شرکت داروسازی سینوژن برای تولید این واکسن سه میلیون دز است.

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن"، میزان ایمنی اسپایکوژن را ۷۷ درصد عنوان کرد و گفت: تزریق دز دوم داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن به احتمال زیاد اواخر شهریور به پایان می رسد، حدود ۲ هفته بعد از تزریق واکسن به تمام داوطلبان مرحله سوم، می توان اثربخشی آن را به طور دقیق تر اعلام کرد.

وی در پایان افزود: چند هفته ای است که وارد فاز سوم تست انسانی این واکسن شده ایم، تزریق دز اول واکسن به ۱۶ هزار و ۸۰۰ داوطلب این مرحله انجام شد و تا چند روز پیش، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب هم دز دوم را دریافت کردند،تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی واکسن کرونا اسپاکوژن ۴۰۰ نفر است، فاز دوم این واکسن مشترک ایرانی و استرالیایی به پایان رسیده است.
 
به گزارش ایرنا، واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است و در صورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران تولید خواهد شد.

فاز پیش‌بالینی و فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن "اسپایکوژن" در استرالیا انجام شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران هم آن را پذیرفت و فاز دوم تست انسانی انجام شد و مرحله سوم آن در ایران در حال انجام است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.