طی چند روز آینده مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن صادر خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید حیدر محمدی با اشاره به آخرین وضعیت واکسن‌های ایرانی گفت: واکسن برکت به عنوان اولین واکسن تولید داخل اواخر خردادماه ۱۴۰۰ مجوز مصرف اضطراری را از سازمان غذا و دارو دریافت کرد و در حال حاضر بالغ بر ۸ میلیون عدد واکسن تولید کرده است.

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در خصوص تولید واکسن پاستوکووک اظهار کرد: واکسن تولیدی مجموعه انستیتو پاستور که مجوز مصرف اضطراری سازمان غذا و دارو برای دو واکسن پاستوکووک "تولیدی ایران" و سوبرنا "فیلینگ در ایران" دریافت کرده است.

وی از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن خبر داد و افزود: واکسن مجموعه سیناژن با نام اسپایکوژن در مراحل پایانی فاز ۳ مطالعات بالینی قرار دارد و مطالعات بینابینی اول را انجام و داده‌ها و تحلیل‌ها را به سازمان غذا و دارو ارائه داده است و منتظر اعلام نظر کمیته داوران هستیم و احتمالا طی چند روز آینده مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن صادر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان محمدی در پایان در خصوص واکسن رازی و فخرا گفت: فاز سوم مطالعات بالینی واکسن‌های رازی و فخرا نیز به تازگی شروع شده است و به محض ارائه مطالعه بینابینی اول در فاز ۳، اگر نتایج روی ۵۰ درصد از داوطلبان به خوبی پیش رفته باشد، مجوز مصرف اضطراری را از سازمان غذا و دارو دریافت خواهند کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.