مطالعات بالینی فاز سوم واکسن تولیدی ایران و استرالیا به پایان رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیام طبرسی فاز یک واکسن مشترک ایران و استرالیا در کشور استرالیا اجرا شد و فاز ۲ و ۳ در ایران گفت: نتایج فاز ۲ که بر روی ۴۰۰ نفر در کشورمان انجام شد، مناسب بود و عوارض جانبی جدی برای داوطلبان دریافت کننده واکسن، ایجاد نکرد.

عضو کمیته کشوری واکسن کرونا ادامه داد: اطلاعات نتایج فاز دوم به وزارت بهداشت ارسال شد، نکته مثبت این واکسن این بوده است که سرم خون در ۸۷ درصد دریافت کنندگان در مواجهه با ویروس کرونا، آن را خنثی کرده و میزان آنتی بادی است که در افراد ایجاد می‌کند.

وی به انجام مطالعات بالینی در فاز سوم اشاره کرد و افزود: در فاز سوم، این مطالعه بر روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر انجام شده و منتظر نتایج اثربخشی آن هستیم که ظرف یک ماه آینده مشخص خواهد شد، روز گذشته تزریق فاز سوم به پایان رسید، بعد از مشخص شدن نتایج اثربخشی واکسن در فاز سوم، گزارش نهایی آن به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

به گزارش مهر طبرسی در پایان گفت: عارضه مهمی در فاز سوم نیز مشاهده نشده است، در همین ایام که منتظر نتایج اولیه اثربخشی واکسن هستیم، ممکن است وزارت بهداشت برای تولید آن مجوز اضطراری صادر کند که در این صورت تا آخر مهر می‌توان ۳ میلیون دوز از این واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد، ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دوز واکسن مشترک ایران و استرالیا، در کشور فراهم است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.