چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شروین شکوهی گفت: همه ما در قبال بیماری کرونا مسئولیت اجتماعی داریم به طوری که باید شیوه نامه‌های بهداشتی را در سرلوحه کارمان قرار دهیم و از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و همچنان به شستشوی مکرر دستانمان بپردازیم، باید برای قطع زنجیره بیماری همه با هم همکاری کنیم، پیک‌های قبل زودتر پایین آمد و کمتر کشته داشتیم، اما پیک جدید که همان پیک پنجم است، طولانی و سهمگین بود لذا واکسیناسیون و پیشگیری تا حدودی کمک کرد تا بتوانیم پیک پنجم را کنترل کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و شستن دست‌ها در پیشگیری از بیماری آنفلوانزا بسیار مهم است گفت: مردم متاسفانه همکاریشان بسیار کم است لذا تقاضا می‌کنیم تا همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، باید مانع انتشار بیماری در جامعه شویم، زیرا کادر درمان خسته هستند و احتیاج به تجدید نیرو دارند، ما باید به آن‌ها کمک کنیم تا چرخه انتقال بیماری قطع شود.

وی افزود: آنفلوانزا واکسن جداگانه ای دارد. این واکسن برای کادر درمان به صورت رایگان تزریق می‌شود، آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروسی است. ویروس‌ آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می‌شود. تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، ناراحتی گلو، آب‌ریزش بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از علائم آنفلوانزا است، بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شکوهی در پایان گفت: کودکان ۶ ماه تا ۵ سال در گروه پرخطر قرار دارند و باید آن‌ها هم نیز واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، به کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نیز توصیه شده که اقدام به تزریق واکسن کنند. همچنین افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند، می‌توانند از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند به شرط اینکه نیم ساعت در محل تزریق واکسن بمانند، بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا اواسط مهر تا اواخر مهر است لذا به کسانی که مشکلات مزمن همچون دیابت، فشارخون، مشکلات تنفسی و بیماری‌های سیستماتیک دارند توصیه می‌کنیم تا واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.