اعلام نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۱۴۰۰
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید هاشمی نظری از اعلام نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و رشته محل پذیرفته شده هر داوطلب حاضر در جلسه آزمون، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری قابل رویت و دریافت است.

وی در خصوص زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۱۴۰۰ اظهار کرد: ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها از 10 تا 17 مهرماه از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود و دانشگاه ها در این زمینه اطلاع رسانی خواهند کرد، در هر مرحله از روند آزمون، پذیرش و تحصیل در صورتی مشخص شود که داوطلب مجاز به شرکت در آزمون رشته مذکور یا انتخاب آن رشته نبوده است، قبولی فرد لغو شده و ضمن محرومیت از شرکت در آزمون بعدی، طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون ها تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ روزهای ۳۱ تیر ماه و اول مرداد در چهار نوبت صبح و عصر برگزار شد. آزمون نوبت سوم از ساعت ۹ صبح امروز و به مدت ۱۶۰ دقیقه در ۳۴ دانشگاه علوم پزشکی، مشتمل بر ۳۹ حوزه امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. در نوبت سوم این آزمون که ۲۱ هزار و ۸۴۰ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۱۳ هزار و ۵۶۹ نفر در آزمون شرکت کردند و ۸ هزار و ۲۷۱ نفر "معادل ۳۸ درصد" غایب بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هاشمی نظری در پایان گفت: کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی شامل ۴۰ حوزه امتحانی در قالب ۴۳ رشته و ۱۰ مجموعه رشته برگزار شد. در این آزمون مجموعا ۷۲ هزار و ۸۶۵ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۴۶ هزار و ۳۱۶ نفر در آزمون شرکت کردند و ۲۶ هزار و ۴۹۹ نفر "معادل ۳۶ درصد" غائب بودند و تعداد غایبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال گذشته حدود ۴۲ درصد بوده است، تعداد ۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند و طبق فرم های خوداظهاری تکمیل شده ۴۵۳ داوطلب مبتلا به کووید-۱۹ بودند که جهت حفظ سلامتی سایر داوطلبان در محیطی جداگانه و با رعایت کلیه نکات بهداشتی آزمون دادند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.