هیچ محموله ای از واکسن فایزر وارد کشور نخواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف بیمارستان افضلی پور کرمان گفت: به کمیته علمی کشوری کرونا دستور دادیم که در خصوص این واکسن بررسی های لازم را انجام دهند و روز گذشته روابط عمومی وزارت بهداشت نیز نظر این کمیته را اعلام کرد. واکسن سینوفارم می تواند به زنان باردار تزریق شود بنابراین هیچ موردی از واکسن فایزر وارد کشور نمی شود و نخواهد شد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: نظر کمیته علمی کرونا، تداوم واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم بوده و ما نیز همه اقدامات را با نظر اساتید، متخصصان و دانشمندان انجام می دهیم و وزیر، بیانگر فعالیت های کمیته علمی است. و واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که نیاز دارند، وارد و توزیع شده است.
 
وی افزود: خوشبختانه وضعیت شهر کرمان از نظر کرونا، مناسب است. از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهید پورجعفری کرمان بازدید کردیم که در آن مرکز، عمدتا نیروهای داوطلب، دانشجویان و نیروهای مردمی از دوماه پیش بدون وقفه، فعالیت می کردند. مردم در فرآیند واکسیناسیون کمک های بسیار زیادی به ما کردند و یک حرکت مردمی شکل گرفت و امروز مجموع تزریق واکسن کرونا در کشور از ۵۳ میلیون دُز هم گذشت و امیدواریم که تا هفته آینده به ۶۰ میلیون دُز واکسن تزریق شده در کشور برسیم.
 
عین اللهی گفت: اگر تعداد واکسن های تزریق شده به سرعت افزایش پیدا کند می توانیم نفس راحتی بکشیم البته واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری کرونا نمی شود و لازم است که مردم همچنان پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله را رعایت کنند و تصور نکنند که با تزریق واکسن کرونا، کار تمام شده است چون برخی کشورهایی که درصد پوشش واکسیناسیون در آنها بالا است نیز درگیر کرونا می شوند، با اجرای قرنطینه هوشمند، محدودیت ها برای افراد واکسینه شده برداشته می شود و این افراد می توانند با کارت واکسن از خدمات حمل و نقل عمومی و هتل ها استفاده کنند و با پیشرفت واکسیناسیون، برخی از محدودیت ها برداشته می شود. 
 
به گزارش وبدا وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: بیمارستان افضلی پور کرمان یکی از ممتاز ترین مراکز درمانی کشور است که اقدامات بسیار خوبی در این مرکز برای بیماران انجام شده است. کادر پزشکی بدون وقفه، بیش از یک سال و نیم در این بیمارستان مشغول به فعالیت هستند که خودشان یا خانواده های شان نیز به کرونا مبتلا شده اند که از آنها تشکر می کنیم. با تلاش مسئولان، اکسیژن مورد نیاز بیماران به خوبی تامین شده و اکسیژن، مهمترین نیاز بیماران کووید۱۹ است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.