افرادی که واکسن تزریق نمی‌کنند از خدمات عادی محروم می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن فرهادی گفت: در زمینه کارکنان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، طبیعتا انتظار این است که تمامی شاغلین واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. این امر کمک می‌کند به اینکه میزان مبتلایانی که به سمت بیمارستان و به سمت بستری و فوت می‌روند، به شدت کاهش یابد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: برخورد قانونی ما با افرادی که واکسن تزریق نمی‌کنند، ممکن است عدم ارائه برخی خدمات باشد که البته پلتفرم کلی آن آماده شده و به شرط تصویب ستاد ملی کرونا به زودی در کشور اجرایی می‌شود. یعنی فرد از خدمات عادی محروم می‌شود.

وی افزود: طبق پلتفرمی که آماده شده و امیدوارم به زودی در ستاد ملی کرونا تصویب، ابلاغ و اجرا شود، عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار مجازات‌های قانونی یک فرد کارمند را به دنبال خواهد داشت. یعنی اگر فردی کارمند است و دچار این تخلفات بهداشتی شود، ‌ طبیعتا مقام مسئول، باید وی را به هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت معرفی کند تا مجازات‌ها در آنجا انجام شود.

به گزارش ایسنا فرهادی در پایان گفت: باید با زمان و طبق شرایط پیش رویم تا پوشش واکسیناسیون مناسب بالای ۷۰ درصد حداقل در تزریق تک دز در جمعیت برسیم. امیدواریم به زودی با روندی که در تزریق واکسن انجام می‌دهیم و اکنون نزدیک به یک میلیون دز واکسن در روز زده می شود، امیدواریم حداکثر تا دو هفته آینده به مرز این پوشش ۷۰ درصد برسیم و عملا مشوق‌ها و محدودیت‌های عدم واکسیناسیون اعمال می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.