آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید هاشمی نظری از آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: پذیرفته شدگان چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی می‌توانند از روز چهارشنبه ۱۴ مهر تا یکشنبه ۲۵ مهر برای ثبت نام به دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: نتایج نهایی پذیرش چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir منتشر شده است، پذیرفته شدگان لازم است جهت اطلاع از برنامه ثبت نام، قبل از مراجعه به دانشگاه نسبت به مراجعه به وبگاه اینترنتی دانشگاه اقدام کنند. شروع به دوره تمام پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار تخصصی حداکثر تا روز یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ است.

وی افزود: تمام پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام، ملزم به ارائه اصل مستندات ثبت نامی، منطبق با سهمیه پذیرش و مدارک مربوط به طرح خدمات نیروی انسانی و خدمات نظام وظیفه مطابق با فرم ثبت نامی به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش هستند، سپردن اسناد تعهدات خدمات قانونی منطبق با نمونه اسناد موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی و متناسب با سهمیه پذیرش در موعد ثبت نام دستیاران الزامی است. شروع به دوره پذیرفته شدگان فاقد سند تعهد محضری فاقد وجاهت قانونی است.

هاشمی نظری گفت: عدم تکمیل مراحل ثبت نام در مواعد مذکور یا عدم شروع به دوره در تاریخ فوق الذکر به منزله انصراف قطعی دستیار شناخته می‌شود و مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصرفین از ثبت نام به هر دلیل، از شرکت و پذیرش در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم هستند، هر گونه اعتراض فقط از طریق بخش تماس با ما "سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی" دریافت و پیگیری می‌شود و این مرکز از پذیرش داوطلبان به صورت حضوری معذور است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی اظهار کرد: در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۱۲ هزار و ۶۰۱ داوطلب شرکت کرده بودند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۹۴ داوطلب مجاز به انتخاب رشته محل شدند.

وی با اشاره به شمار داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی افزود: ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴/۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند که از این تعداد ۴۳/۳ درصد داوطلبان مرد و ۵۶/۷ درصد داوطلبان زن بودند همچنین ۷۷/۹ درصد از داوطلبان در آزمون شرکت کردند و ۲ هزار و ۷۸۲ داوطلب غایب بودند.

هاشمی نظری با اشاره به شرایط کرونایی آزمون دستیاری گفت: در این دوره از آزمون هم همچون سال گذشته لازم بود که داوطلبان فرم خوداظهاری کرونا را تکمیل و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند و به منظور حفظ سلامتی داوطلبان برای مبتلایان به کرونا مکانی جداگانه درنظر گرفته شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به کاهش آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای آزمون دستیاری پزشکی گفت: در آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم که در سال ۹۹ برگزار شد، بیش از ۱۴ هزار داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد کارت گرفته بودند و از این میان ۱۲۰ داوطلب مبتلا به کرونا بودند و بررسی آماری دو دوره آزمون دستیاری سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که آمار داوطلبان آزمون دستیاری کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: در جلسه اخیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا حد امکان ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۸ در برخی رشته‌ها بر اساس نیاز وزارت بهداشت و درمان افزایش پیدا کند، پیش از این برای چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، میزان ۳ هزار و ۶۲۷ نفر ظرفیت در نظر گرفته شده بود که با اعمال تغییراتی این ظرفیت به ۴ هزار و ۲۹۴ نفر افزایش یافت و تعداد افرادی که پذیرفته می‌شوند ۶۶۷ نفر بیشتر شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.