روند کاهشی زاد و ولد در ایران نگران کننده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حامد برکاتی از روند کاهشی زاد و ولد در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت جمعیت کشور در چند سال گذشته کاهشی بوده است، رفع این مشکل نیازمند انجام اقدامات و سیاست‌های ریز و کلان در کشور است، برای اصلاح فرآیند جمعیتی کشور باید اقدامات بهتری انجام دهیم، در زمینه کاهش تولد و فرزند آوری عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دخیل است که باید راهکار‌های موثری در این خصوص اندیشیده شود.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه اصلاح فرآیند جمعیت راهگشاست؛ در این سیاست‌های ابلاغی به همه جوانب مسائل جمعیتی و فرزند آوری پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: طرح تعالی جمعیت و خانواده در حال بررسی است و امیدوارم به مفاد سیاست‌ها در این طرح پرداخته شود. اگر به مسائل جمعیتی توجه نشود ما در آینده دچار کمبود جمعیت جوان و نیروی کار خواهیم شد، متاسفانه روند رشد جمعیت در سال ۹۸ به زیر یک درصد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان برکاتی در پایان با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال گذشته، میزان تولد‌ها روند کاهشی داشت گفت: به هم خوردن توازن جمعیتی و کاهش جمعیت مولد در سنِ کار می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در پیشرفت و توسعه اقتصادی عمل کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.